Singgah Kieda Crepe House @ Kepala Batas, Pulau Pinang
12:00 pm✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿
Kedai dessert yang satu ni, sedikit masa dulu bukan setakat viral satu Malaya je. dengan owner dia sekali pun viral juga😂
sebaik melangkah masuk, tak ramai pelanggan pun. ada laa seorang dua. selebihnya staf kedai. anies tak perasan sama ada si Kieda tu ada kat situ atau tak. cuma dengar diorang bersembang kat kaunter je.
mula-mula cari barang yang 'terasa nak beli'. tapi end up berpusing-pusing anies dalam kedai tu sebab tak tahu nak beli apa😂 last last capai bakul then ambil je item yang dirasakan sesuai. lepas tu proceed ke kaunter bayaran. usai bayar, terus keluar. rasanya tak sampai kot 10 minit anies berada kat situ.
walaupun kedai ni 'pernah' famous dengan crepe, tapi kunjungan kali ni anies tak beli crepe sebab dah pernah rasa. begitu juga dengan dessert mini Mille... pun dah pernah makan sebelum ni...
well... antara foto yang sempat anies snap untuk tatapan korang sebelum beredar...
kuih / dessert kering macam ni, time nak dekat raya confirm ramai cari...
minuman / dessert macam yogurt, dadih, buko, cha bang ang etc diletakkan di sini manakala kek, crepe dan yang seangkatan dengannya diletakkan di dalam chiller (belakang). makanan sejuk beku, ais krim dan lain-lain ada di dalam chiller khas...
kaunter bayaran dan entrance...
korang pernah singgah sini ke? acu share!👇
p/s mem besar ko cuti...






Albania
Belgium
Brunei Darussalam
Cambodia
China
Deutschland
Egypt
England
France
Greece
Hong Kong
Indonesia
Japan
Laos
Macau
Malaysia
Netherlands
Saudi Arabia
Singapore
Switzerland
Taiwan
Thailand
Türkiye
Turkmenistan
Vietnam
4 Words of Lo♥e
Eh kenapa viral? Dalam hal positif atau viral negatif 😅?
ReplyDeleteSo ini kedai crepe sebenarnya, tp juga menjual aneka kue2 lain ya kak?
ReplyDelete4 tahun saya pernah tinggal di Penang, tp tak pernah sampai kepala batas 😂😂. Memang anak rumah sangat, jarang keluar 😅
ReplyDeleteAneka kue dan dessert kering tuh nampak menggoda. Saya suka kalap beli begitu biasanya 😂
ReplyDelete☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆
yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!
☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆