Singgah Kieda Crepe House @ Kepala Batas, Pulau Pinang

12:00 pm

✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿

Kedai dessert yang satu ni, sedikit masa dulu bukan setakat viral satu Malaya je. dengan owner dia sekali pun viral juga😂




sekarang still viral lagi ke? entahlah... anies ke sini pun sebab nak cari buah tangan je. bukan sebab viral or FOMO. well... alang alang dah sampai Penang pada penghujung Julai lepas, moh ler kita singgah sini sekejap.

sebaik melangkah masuk, tak ramai pelanggan pun. ada laa seorang dua. selebihnya staf kedai. anies tak perasan sama ada si Kieda tu ada kat situ atau tak. cuma dengar diorang bersembang kat kaunter je.

mula-mula cari barang yang 'terasa nak beli'. tapi end up berpusing-pusing anies dalam kedai tu sebab tak tahu nak beli apa😂 last last capai bakul then ambil je item yang dirasakan sesuai. lepas tu proceed ke kaunter bayaran. usai bayar, terus keluar. rasanya tak sampai kot 10 minit anies berada kat situ.

walaupun kedai ni 'pernah' famous dengan crepe, tapi kunjungan kali ni anies tak beli crepe sebab dah pernah rasa. begitu juga dengan dessert mini Mille... pun dah pernah makan sebelum ni...

well... antara foto yang sempat anies snap untuk tatapan korang sebelum beredar...


kuih / dessert kering macam ni, time nak dekat raya confirm ramai cari...


 minuman / dessert macam yogurt, dadih, buko, cha bang ang etc diletakkan di sini manakala kek, crepe dan yang seangkatan dengannya diletakkan di dalam chiller (belakang). makanan sejuk beku, ais krim dan lain-lain ada di dalam chiller khas...

kaunter bayaran dan entrance...


korang pernah singgah sini ke? acu share!👇

p/s mem besar ko cuti... 

Echoes Of The Past: Old Stories Retold

4 Words of Lo♥e

  1. Eh kenapa viral? Dalam hal positif atau viral negatif 😅?

    ReplyDelete
  2. So ini kedai crepe sebenarnya, tp juga menjual aneka kue2 lain ya kak?

    ReplyDelete
  3. 4 tahun saya pernah tinggal di Penang, tp tak pernah sampai kepala batas 😂😂. Memang anak rumah sangat, jarang keluar 😅

    ReplyDelete
  4. Aneka kue dan dessert kering tuh nampak menggoda. Saya suka kalap beli begitu biasanya 😂

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆