Ke Pameran Kartun dan Kita @ Muzium Negara

1:00 pm

✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿

 Ahad lepas, balik dari Dewan Perdana Felda, kami terus ke sini sementara menunggu majlis seterusnya di Ampang pada pukul 3. kami ke sini kerana 2 tujuan. Pertama, sebab free entrance dan kedua, sebab nak tengok beberapa koleksi majalah2 lawak yang pernah suatu ketika dahulu menjadi rebutan dan sebutan ramai. 
Oh, ya! Nak masuk pameran ni memang FOC, tapi parking kena bayar ya. RM3 je untuk per entry.
Masa kami sampai, kawasan ruang pameran sementara ni tak ramai pengunjung. Ramai pelancong masuk ke muzium so tak perlulah kami bersesak2 kat sini. Nak ambil gambar pun senang.
Hmmm... apa lagi yek?

Kita bercerita dengan gambarlah ya!



kepada yang nak ke sini, korang masih berkesempatan lagi kerana pameran ni dibuka sampai 15 April 2018.

di sini pameran dilangsungkan...

sebelum masuk, tolong tulis nama ya...

berhadapan pintu masuk, korang boleh berselfie sampai lebam kat sini...

cari benda tersembunyi... boria laa pulak dengan dinding pameran hahahah

majalah2 lawak edisi pertama


basikal tua pun ada...

tapi ruang yang ni tak banyak... sekadar intro je...



pernah baca ke majalah Salina tu?



pernah jumpa tak sardin edisi khas ni?




ruang menyerlahkan kreativiti

biodata ilustrator2 terhebat hegara...

boleh baca tak? dasat kan?

dulu2 guna keyboard yang keras tu rasa macam nak tercabut jari dibuatnya hahahah



thanks 4 reading... p/s anies agak sibuk minggu ni... mungkin tak sempat nak BW semua... tapi sebelum tu...

ESOK HARI TERAKHIR!!! CEPAT JOIN!!!

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

51 Your Words of Lo♥e

  1. wah..bestnya..klau dekat leh join sekaki..:)

    ReplyDelete
  2. DULU2 BACA BUKU KARTUN MENGGILA TERSENGIH SORANG2...

    ReplyDelete
  3. menarik nya pameran ni.
    if only dpt pusing masa, nak aje ajak mr.asben gi.
    time tak kena. kami tak dpt naik KL :(
    kartun nyer byk kartun zaman aida membesar dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sempat lg tu aida sbb pameran ni smpi bln 4

      Delete
  4. Memang nostalgia kartun kartun Kat Malaysia

    ReplyDelete
  5. kalau ayah masih ada mesti dia suka ni pameran ni. CT yang tak minat pameran2 pun suka sebab benda related dengan diri kita. memang wajib beli Apo Ujang Gila2.. hehehe.. Lat pun ada banyak. menariknya.. tapi Salina ceq tatau ahhaha..

    ReplyDelete
  6. macam best je ni. rasa pernah gi yang kat galeri petronas tapi ni nampak lagi meriah.kenduri dah kat ampang, awat tak singgah rumah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. better ko g sbb sekangkang kera je kn dr opis ko ;-)

      Delete
  7. wahhhh baru tahu
    nak kena pergi nih

    ReplyDelete
  8. Abang Luqman sure suka kartun2 ni.

    ReplyDelete
  9. alaa mcm best ja... tringat dulu dulu baca..ada yg baca, ada yg tak..usop sontorian tu, tgk dlm tv je.. majalan mcm xpnah baca..

    best jugak ekh...ada jugak laa sardin edisi khas.. kiki..lawak je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergilah cik yan... lps ni x tau lg ada ke x pameran mcm ni

      Delete
  10. masa pameranya lama juga ya sampai bulan april
    semoga sukses dengan pameran di mesium nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mbak maya... ada masa kalau mbak maya mahu datang ke KL ;-)

      Delete
  11. menariknye...kalau dekat boleh juga pergi....teringat masa kecik kecik tumpang baca majalah komik mcik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. trn laa KL...sempat lg tu sbb smpi bln 4 ;-)

      Delete
  12. bila ntah boleh jejak kaki kat muzium negara ni. rasa macam nak menjengah pameran ni jugak...

    ReplyDelete
  13. wah syoknya jalan jalan! boleh tengok banyak animasi kan :D yang baru yang lama mestii ada. hehe

    ReplyDelete
  14. teringat zaman katun usop sontorian dulu.. hahah

    ReplyDelete
  15. Wah bestnya,teringat majalah2 kartun zaman dulu.

    ReplyDelete
  16. Best ni. Teringat zaman kecik2 dulu.. macam2 komik baca.

    ReplyDelete
  17. Lama pameran ni, sempat kot pergi nanti.

    ReplyDelete
  18. Good experience! lagi2 untuk orang yg gila komik! haha *macam Hana ^^

    ReplyDelete
  19. waaahhh menarik.
    hihihi.. kalau x singgah sini tak tau ada pameran ni

    ReplyDelete
  20. Tengok2 gambar tu ternampak komik Bambino.. hampir terlupa dah nama komik tu. Baru teringat balik.. nostalgia komik2 ni especially masa zaman2 sekolah.

    ReplyDelete
  21. majalah salina je tak pernah baca

    ReplyDelete
  22. Ala.. Tak perasan pun pasal pameran ini.. Harapnya nanti dibuat lagi..

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆