Ziarah Hajar @ PPUM, KL

12:00 pm

✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿

Last week mama beritahu yang dia nak turun KL... nak melawat hajar yang kena admit hospital sebaik sahaja dia balik dari kampung anies tempoh hari.

hajar datang ke kampung anies untuk berehat, berurut dan berbekam. tapi lepas beberapa hari, kesihatan dia makin merosot.

FYI hajar ni bukan saudara kami. dia kenalan kepada kawan mama. sebelum datang ke kampung, dia beritahu makcik K (kawan mama) yang dia nak berurut dan berehat kat sana dalam seminggu. masa dia sampai kat rumah mak cik K, condition dia pun tak berapa okey. so sebagai tuan rumah, mak cik K terima seadanya dan ikut apa yang dia mahukan.

tapi tak semena-mena, mak cik K ada program retreat. so dia minta mama temankan hajar kat rumah dia. sepanjang 3 hari, mama jaga makan minum hajar. tapi masuk hari ke-3 mama perasan yang kesihatan hajar tak stabil.

mama call mak cik K dan dalam diam, mak cik K hubungi adik hajar. malam tu juga adik hajar datang ke kampung dan bawa balik ke KL. dua hari kemudian mak cik K beritahu mama yang hajar kena admit wad dan keadaan dia... tak boleh bergerak langsung!

masa kat hospital, hanya mata dan kelopak mata sahaja yang bergerak bila dia nampak kami datang.

pada masa sama ayah hajar dah ada kat situ. sempatlah anies berborak dengan ayah dia dan macam-macam cerita dia 'buka'. dari si hajar ni sihat sampailah... macam mana dia boleh dimasukkan ke PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya).

berkenaan dengan penyakit hajar, ayahnya cuma beritahu yang doktor dah sahkan bahawa hajar bukan terkena stroke. ni berdasarkan keadaan organ dalamannya masih berfungsi dengan baik sama seperti orang sihat.


lama betul tak ke sini. dulu binaan kat sini tak banyak. sekarang... fuh! dahsyat!

masa mula-mula dapat info, katanya hajar ditempatkan di tingkat 5. bila kami sampai, rupanya dia dah dipindahkan ke IDCU... syukurlah IDCU ni dalam bangunan sama...

kat sini cuma boleh masuk 2 orang pelawat je dalam 1 masa. tu pun on weekend only. weekdays, cuma seorang je boleh masuk...

hajar ditempatkan di katil no. 23. maaflah tak boleh share fotonya kat sini...


last but not least... anies mohon kalau kalian sudi... tolong doakan untuk hajar semoga dia kembali pulih dan sihat seperti sedia kala... aminn...

that's all...
daaa

Echoes Of The Past: Old Stories Retold

28 Words of Lo♥e

  1. Semoga diberikan aafiyah kesembuhan.. Aminnn🤲🤲

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah mengurniakan kesembuhan buat Hajar. Mudah-mudahan diangkat segala kesakitannya dan dimuliakan darjatnya. Aamiinn.

    ReplyDelete
  3. Moga Hajar cepat sembuh dan dipermudah kan semua urusan.

    ReplyDelete
  4. semoga dikurniakanNya kesembuhan segera buat Hajar, aamiin

    ReplyDelete
  5. Moga Hajar kuat dan cepat sembuh. Moga urusan dan rutian harian Hajar dan semua dipermudahkanNYA.

    Jauh beza PPUM dulu dengan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnn aminnn
      ya beza sgt! terkejut tgk byk bgnn dah naik

      Delete
  6. Semoga sihat seperti sedia kala. Amin

    ReplyDelete
  7. Semoga di beri kesehatan dan segera pulih kembali,di permudahkan segala urusan, diangkat segala penyakitnya.amiin yra 🤲

    ReplyDelete
  8. semoga diberikan kesembuhan.. aamiin..

    ReplyDelete
  9. Parece un buen hospital. Espero que tu amigo este bien

    ReplyDelete
  10. Syafahallah buat Hajar. Berat dugaan utk dia, semoga dia diberikan kekuatan untuk melawan penyakitnya dan diberikan kesembuhan..

    ReplyDelete
  11. semoga lekas sembuh dan segera sehat
    amin ya robbal alamin

    ReplyDelete
  12. Ya Allah sedihnyaaa.... Saya ikut doakan Hajar bisa membaik kondisinya, seperti semula ya kak. 🤗🤗

    ReplyDelete
  13. Saya doakan agar Hajar diberikan kesembuhan

    ReplyDelete
  14. Semoga diberi kesembuhan dan kesihatan seperti sebelum jatuh nya sakit.. tapi dia sakit apa.. hajar ni berapa umur? Sorry lama dah tak dtg sini.. huhuu

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆