Performing hajj

9:38 am

Mengerjakan haji merupakan salah satu rukun Islam yang wajib dilaksanakan.
jika berkemampuan dari segenap segi tetapi gagal melaksanakannya, maka tidak sempurnalah Islam seseorang Muslim itu.
mengapa?
ini kerana ibadat haji bagaikan tiang yang menyokong sesebuah rumah (Rukun Islam).
jika tiang tidak kukuh atau tidak mencukupi, maka musnah dan runtuhlah rumah tersebut.

anies percaya ramai di luar sana sudah mendaftar untuk mengerjakan haji.
tak kisahlah bila gilirannya.
10 tahun lagi.
20 tahun lagi.
tetapi syabas, kerana anda sudah selangkah untuk melaksanakan rukun Islam yang kelima itu.

jika belum atau tiada kemampuan atau ada kesulitan yang menghalang, anies ada petua (tips) yang dikongsi oleh seorang ustaz  tentang bagaimana memudahkan anda untuk melaksanakan ibadah haji ini.

caranya: SURUH / MINTA SEMUA ANGGOTA KELUARGA TERUTAMA LELAKI YANG SUDAH BALIGH DAN SIHAT TUBUH BADAN AGAR MENGERJAKAN SOLAT JUMAAT TANPA SEKALIPUN MENINGGALKANNYA.

insya-Allah, dengan berkat keizinan-Nya, laluan anda untuk ke tanah suci akan dipermudahkan.

harap dapat sebarkan info ini.
wallahu 'alam.

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

33 Your Words of Lo♥e

  1. insyaallah x lama lg smpai sini.. hihi

    ReplyDelete
  2. indahnya pengertian haji..InsyaAllah..impian ke sini...

    ReplyDelete
  3. insyaAllah, ia satu permulaan yg baik..

    ReplyDelete
  4. Impian setiap ummat Islam yang baik untuk sampai ke sana, semoga Allah sampaikan semua hajat mereka yang benar2 ada keinginan ke sana, Amin.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah dah dftar haji kat tabung haji~ umur 40 nanti baru dpt p.. mean, lg 20tahun..lama kan..huhu

    ReplyDelete
  6. semoga kita semua dpt jejakkan kaki ke sana satu hari nnt..sama2 kita doa yer...

    ReplyDelete
  7. Thn lps daftar, thn 2041 dah.. hadoi!

    ReplyDelete
  8. niat dah ade,, insyaAllah dipermudahkan jalan amin2

    ReplyDelete
  9. Mudah2an ALLAH perkenankan impian kita ke sana..

    ReplyDelete
  10. Semau orang mengimpikan untuk ke sana. Doakan akak murah rezeki bukan untuk diri sendiri tapi kalau dapat nak bawak mak sekali...

    ReplyDelete
  11. berdoa moga akan jejak ke sana, amin...

    ReplyDelete
  12. tq for sharing cara tu..
    harap dpt jejak kakike rmh allah..
    tp ofis lya ada sponsored buat pekerja y kerja 7thn++ company htr umrah.. 10thn++ company hantar haji untuk suamisteri..moga dipnjangkan umur..

    ReplyDelete
  13. thanx anis... baru tahu...

    aku pun punya impian menunaikan ibadah rukun islam ke5 itu.. insyaALLAH..

    ReplyDelete
  14. doa banyak2x supaya satu hari nanti kita semua dapat pergi haji...

    ReplyDelete
  15. Hmm niat dah ad tp xberkesempatan lg nk g daftar..huhu

    ReplyDelete
  16. Mesti ia menjadi kenangan terindah kalau dapat pergi sana...

    ReplyDelete
  17. kan bgus kalua kouta haji malaysia ditambah..sian pada yg lama menunggu

    ReplyDelete
  18. teringin jugak nak tunaikan haji satu hari nanti...insyallah kalau diberi kesempatan...amin...

    ReplyDelete
  19. innsyallah,sudah terpahat di lubuk hati..

    ReplyDelete
  20. benar ya info tue ? kalo sahih boley la dikaborkan.

    ReplyDelete
  21. oh ye...
    dalam keluarga kecik sy..sy sorg je pempuan..huhu..bagus info ni..lgpun adalah tanggungjawab lelaki menjaga ibadah solat jumaat mereka kan..

    ReplyDelete
  22. assalam..en.papa dah kesana utk haji..mama belum lagi !!..hu2x..harap2 kesihatan mama mengizinkan utk kesana..amin..

    ReplyDelete
  23. try jalan kaki laaa p mekah..hahaha :)))

    ReplyDelete
  24. Info yang amat berguna.... seronoknya kalau dapat pg...

    ReplyDelete
  25. dah daftar haji..tengah tunggu giliran..mudah2an sempat..insyaallah..

    ReplyDelete
  26. owh ye ker.. insyallah ada rezeki di suatu hari nanti pasti sampai...

    ReplyDelete
  27. sangat teringin untuk ke sana....moga suatu hari nnti rietta akan berjaya jejakan kaki rietta ke sana...dengan mahram rietta...

    ReplyDelete
  28. niat dalam hati tu memang dah ade cuma belum berkesempatan lagi.. banyak lagi nak kne diperbaiki..

    ReplyDelete
  29. tq for sharing dear...Kalau ada duit dan umur panjang Insya Allah..

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆