SempurnA

2:03 pm

✿...السلام عليكم✿


Ada ke manusia yang sempurna serba serbi? tak ada. sebab yang sempurna serba serbi itu hanya milik Dia. yang Maha Sempurna.

walau kau duduk di Semporna, Sabah sekalipun, kau tetap tidak akan sempurna sampai bila-bila.

manusia mudah mencari kelemahan dan kesilapan orang lain. tapi sangatttt susah nak menilai kesilapan dan kelemahan diri sendiri.

pun begitu, apa yang penting, di dalam ketidaksempurnaan kita itu, kita perlulah segera belajar untuk memperbaiki diri. bukannya mencari kesempurnaan tetapi mencari penambahbaikan. dan itulah yang dinamakan INSAN.

got it?

diubah suai dari SINI.

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

24 Your Words of Lo♥e

  1. Setuju Anies, sentiasa memperbaiki diri yang lemah... lebih baik...

    ReplyDelete
  2. Kesempurnaan adalah milik Nya..
    Kita hanya insan biasa

    ReplyDelete
  3. betullah tu, takde sapa yg sempurna. kena rendahkan diri kita juga pada tempatnya

    ReplyDelete
  4. i xdok samporna..so i xsempurna la..haha

    ReplyDelete
  5. Manusia yg sempurna tu hanya Baginda Nabi je. Kalau ada orang biasa yg kata dia sempurna, maknanya memang tak sempurna lah tu.

    ReplyDelete
  6. Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
  7. Kena sedar diri Kita ninbukannya bagus mana. Ada yg maha kuasa Dan lagi hebat Dari Kita yg tak sempurna ni

    ReplyDelete
  8. xdee yang sempurna. tapi berusaha menjadi lebih baik insyallah bagus =)

    ReplyDelete
  9. Manusia tiada yg sempurna.. klu rasa sempurna tu hmmm.. susah nk cakap :D

    ReplyDelete
  10. perbaiki diri sendiri sudah hehe.. xnk kisah psl org lain

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆