cream HAUZ by Farm Fresh

12:00 pm

✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿

Sejak ramai boikot aiskrim berjenama, mungkin ada yang tercari-cari aiskrim yang boleh dijadikan 'ganti'.

bila Farm Fresh collaborate dengan Inside Scoop untuk hasilkan aiskrim ni, ramai yang sambut baik idea ni dan khabarnya sambutan yang diterima juga menggalakkan lebih-lebih lagi bila ia masuk ke rangkaian kedai runcit Speedmart99.

anies dapat tahu fasal aiskrim ni pun dari Twitter (X). tapi lepas tu tak cari pun sampailah minggu lepas terjumpa kat dalam tong aiskrim @ Speedmart. apa lagi? terus je rembat! harga pun reasonable sangat. each RM2.90 only.

tapi macam mana rasanya? jom kita review!

cream HAUZ Classic

dari segi pembungkusan, lebih kurang sama dengan aiskrim berjenama. plastik dan senang dikoyakkan.

ni laa aiskrimnya. disaluti coklat tebal. agak manis tapi coklatnya tak mudah 'patah' kecuali digigit. pada batang aiskrim ada logo Inside Scoop.

nampak tak ketebalan aiskrim ni? part ni memang puas hati. then aiskrim putih (vanilla) pula, rasanya berlemak dan tak manis, tak mudah cair dan bila dimakan dengan coklat, memang ngam laa. untuk aiskrim Classic ni anies bagi ⭐⭐1/2.

cream HAUZ Chocolate

pembungkusannya tiada beza dengan Classic. harga pun sama. RM2.90.

dari segi ketebalan, ya sama je. tapi untuk chocolate ni, salutannya ada kacang. rasa kacangnya sedap, berlemak, tak terlalu halus atau kasar dan tak terlalu manis. rasa macam tak percaya pula kalau bandingkan dengan salutan coklat aiskrim Classic.

bila digigit... wahhh... sedapnya! serius! lagi sedap daripada aiskrim jenama M tu. patutlah dalam tong aiskrim bilangannya tak sebanyak aiskrim Classic. aiskrim di dalamnya perisa coklat dan sedap rasanya. so anies bagi ⭐⭐⭐⭐


so, untuk korang yang belum dapatkan aiskrim ni, silalah terjah kedai Speedmart99 sebelum kehabisan! jangan cakap anies tak payung ya...

daa...

Echoes Of The Past: Old Stories Retold

0 Words of Lo♥e

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆