Saat kemalasan melanda...

4:51 pm

title entry ni tersangat la negative kan, kan? tp nk wat cam ne... seme org mcm tu esp bla d landa angin kemalasan. kalu rajin je sepanjang ms, tu bkn manusia tp mesin! am i rite?

mcm2 gaya, peel dan ragam bla kita d serang angin kemalasan ni kan? antaranya:

1. tidoq sepnjg ari (ni bese nyer time weekend )
2. tgk tv smpi naik meletop
3. saje2 biar kn umah bersepah cam tongkang pecah
4. baring jer atas sofa / tilam / katil tanpa tujuan smbl main2 SMS (org melaka pggl aksi ni = melepek)
5. mkn - mkn - mkn. tp benda yg d mkn tu bese nyer yg ada dlm fridge

dan byk lg sbnr nyer bla kita berasa bdn ni teramat2 la letih (cam kn noreh getah bertahun2), lesu (cam baru kuar spital), x bermaya (cam keje shift mlm tiap2 ari) dan sebagai nyer.

malas tiada kaitan dgn fizikal tetapi amat berkait rapat dgn pemikiran / otak kita. otak kita bekerja 24 jam w'pn kita tgh tido. bla smpi satu tahap, otak memerlukan rehat. di kala itulah kita berasa tersgt2 malas. tetapi, 'waktu rehat' bg otak sbnr nyer tak lama. kita yg 'membuatkannya' jd lama. dari tido 2-3 jam kita jd kn smpi 6-7 jam. dari tgk cite kat tv yg x best, smpi sinetron pn kita layan.

apa2 pn, berpada2. nk bermalasan boleh tp jgn la smpi menyusahkn org lain esp kalu kita hidup dgn org lain cam keluarga, suami isteri, housemate etc.

arini anies malassssss sesgt... nk wat apa hah? tp..x mo la jd smpi cm ni...


 credit: jerkoperation.livejournal.com

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

2 Your Words of Lo♥e

  1. tahap kemalasan Encik MT - duduk diam-diam kat depan laptop sampai malas nak tidur.haha!

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆