Jom upgrade minda!

11:11 am

✿...السلام عليكم✿


Ramai orang mudah lupa. Lupa yang hidupnya mula berubah bila mereka mula ada peningkatan ilmu dan konsisten bertindak.
Ilmu merubah hidup manusia. Banyak disebut atau kita dengar tentang ilmu. Nak dunia mesti dengan ilmu, nak akhirat mesti dengan ilmu dan nak dunia akhirat juga dengan ilmu.
Ilmu membina kualiti minda dan emosi serta kualiti keputusan dan tindakan seseorang dengan izinNya.
Untuk menguasai minda dengan cara jutawan, seseorang itu memerlukan tahap ilmu dan kefahaman yang boleh membawa dirinya benar-benar ke tahap yang bukan sahaja menguasai minda tetapi meningkatkan kuasa emosi.
Apa yang anda fikirkan adalah satu doa dan minda manusia adalah ibarat ladang subur yang jika ditanam serta dibenihkan dengan bagus akan "tumbuh" hasilnya di dalam kehidupan realiti.
‘Thoughts become things.’



Anda boleh "upgrade" minda anda dengan banyak cara antaranya:-
  1. Membaca banyak kisah mereka yang berjaya dan jutawan - Ini salah satu cara untuk anda "meniru" gaya pemikiran mereka supaya anda dapat tingkatkan kualiti gaya hidup dan kewangan anda.
  2. Bergaul dengan mereka yang berjaya dan jutawan untuk satu waktu yang lama dan belajar khusus dari mereka jika ada yang sudi berkongsi dengan anda.
  3. Bekerja rapat dengan mereka untuk satu jangka masa yang lama.
  4. Trial and Adjust dengan ilmu dan pengalaman sendiri.

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

11 Your Words of Lo♥e

  1. Berdamping dgn orang2 hebat, kita berpeluang tengok cara mereka berfikir :)

    ReplyDelete
  2. Dan jangan dengki dengan kejayaan orang lain =)

    ReplyDelete
  3. Setuju bangat..

    P/s temphn dh siap

    ReplyDelete
  4. yea, ibarat kawan dengan penjual minyak wangi, kita pon akan wangi. btw, huda follow blog ni ;)

    ReplyDelete
  5. Thank you atas perkongsian.. muhasabah diri satt

    ReplyDelete
  6. Ilmu membezakan diri kita dengan orang lain.. pentingnya upgrade ilmu..

    ReplyDelete
  7. salam kak, nice sharing . upgrade minda !

    ReplyDelete
  8. nombor 4 tu sangat perlu, mesti cuba kan :)

    ReplyDelete
  9. setuju2.. ermmm banyak bergaul dgn org yg berjaya dlm hidup secara tak langsung kita akan terikut

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆