When water drops

5:30 am

  ...السلام عليكم

Berikut, beberapa keping gambar yang menunjukkan apakah yang terjadi apabila setitik air jatuh ke atas permukaan air.

water drops. 
(notice that it's round, not shaped like cartoon drop)

the impacts splashes water in all directions.

under the surface, the drop pushes water downward and outward.

water that was pushed rushes back to the center, throwing a drop of water into the air.

the second drop falls into the center, and ripples move outward across the surface.

sumber: Highlights 0813
so, lets say: Subhanallah!

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

24 Your Words of Lo♥e

  1. subhanallah...cantiknya...
    tiba-tiba terus terbayang tengah baling batu kat tasik/sungai...rasa aman damai bila batu tu sampai kat air...fenomena air time tu cantik sangat...subhanallah

    ReplyDelete
  2. nape HL..bukan HD ke?...hehehe

    ReplyDelete
  3. wow amazing.subhanallah.sgt cantik

    ReplyDelete
  4. Subhanallah, menakjubkan, pergerak kecik yang dirakam, tapi besar juga impaknya pada molekul air ye.

    ReplyDelete
  5. kalau kita perhatikan betul-betul...subhanallah cantiknya

    ReplyDelete
  6. subhanallah sangat sangat cantik.

    terima kasih kepada si pen-capture.

    ReplyDelete
  7. tak tercapai akalku... Indahnya

    ReplyDelete
  8. kagum..

    sejujurnya knor pening tgok gambar2 tu..

    p/s alhamdulillah

    ReplyDelete
  9. wow cantiknyer air jatuhpun leh buat gambar sebegini .... ehm

    ReplyDelete
  10. akak pun terbayang bunyi titisan air tu...syahdunyer...

    ReplyDelete
  11. subhanallah cantiknya kalau tgk dekat2

    ReplyDelete
  12. subhanallah... mmg cantik ciptaanNya...

    ReplyDelete
  13. Subhanallah..hanya setitik air.

    ReplyDelete
  14. subhanallah.. unik ciptaan Allah..

    ReplyDelete
  15. memang cantik! tak sangka macam tu jadi nye jatuhan setitis air..

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆