Tayangan istimewa Wiro Sableng: Pendekar Kapak Maut Naga Geni 212

9:56 am

✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿

Synopsis:

Mahesa Birawa telah bertindak kejam dengan membunuh ibu bapa Wiro disebabkan satu persengketaan. tatkala Mahesa mahu membunuh Wiro, dia diselamatkan oleh seorang nenek tua dan kemudiannya membawa Wiro ke Gunung Gede.

Wiro dibesarkan dengan mempelajari pelbagai ilmu seni mempertahankan diri. selepas 17 tahun, si nenek atau guru menghadiahkannya sebilah kapak istimewa yakni Kapak Maut Naga Geni.

Wiro keluar dari Gunung Gede dan berazam mencari Mahesa atas perintah gurunya. pada masa sama, Mahesa telah bersubahat dengan Werku Alit yakni adik kepada Raja Kamandaka untuk merampas takhta.

mereka berjaya mengalahkan raja namun mereka tidak tahu, raja telah bekerjasama dengan Wiro dan rakan-rakannya untuk mendapatkan semula takhtanya.

pun begitu, pelbagai ujian berat harus dilalui mereka sebelum berjaya merampas semula takhta. dan Wiro sendiri hampir terkorban untuk menewaskan Mahesa.

komen:

ini filem lawak dan santai. entah kenapa bila tengok filem ni, anies terus teringat filem2 sentuhan Stephan Chow. so kalau korang rasa macam tension or stress akhir2 ni, pergilah tengok filem ni. bagi anies, filem ni lain daripada filem2 Indonesia yang pernah anies tonton sebelum ni lebih2 lagi lontaran dialog dari watak utamanya, Wiro. dan satu lagi cinematografi filem ni memang menarik. teringin nak tahu kat mana lokasi penggambaran filem ni. ada yang tahu ke? tolong share...

so daripada ⭐⭐⭐⭐⭐anies beri ⭐⭐⭐. filem ni bakal masuk panggung pada 27 September 2018.

4 pass premiere kali ni bukan budiey.com yang kasi tapi pihak Gempak Starz yang beri. terima kasih!

trailer. credit video.

so, selamat menonton!

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

23 Your Words of Lo♥e

  1. bila anies nak blanja cik nor tgk wayang?hihi

    ReplyDelete
  2. suka tengok cerita lawan2 camni. hehe

    ReplyDelete
  3. Wah.. macam menarik je baca review Anies..

    ReplyDelete
  4. wahhh film Indonesia,, nak tayang di seberang toh :)

    ReplyDelete
  5. Wahh.. udah lama gue enggak nonton filem indonesia. Kayanya menarik banget ni.. eh, tetiba tertaip bahasa indonesia pula hehe.. best juga ni Anies.

    ReplyDelete
  6. Baca review terasa macam tengok sinetron kat tv3 :D

    ReplyDelete
  7. Lamanya tak tengok citer2 yang macam ni..

    ReplyDelete
  8. Wiro sableng sinto gandeng, adalah film yang paling hitam 20 tahun lalu sekarang di coba buat lebih dengan teknologi terbaru perfilmana. Than ksh.

    ReplyDelete
  9. review anies menggiurkan la hihi

    ReplyDelete
  10. Wahh.. seronoknya tengok mcm2 citer terbaru ni hehee.. best2 :)

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆