Kisah cinta yang tak berapa nak cinta

9:37 am

✿...السلام عليكم✿ 

Dup dap dub dap...
hati siapa yang tak keruan oii...
bila si dia cakap...
"petang esok, saya nak jumpa awak. urgent!"

maka, dalam pukul 12 tengah hari,
saya dah siap iron baju, tudung
termasuklah underware sekali.
punyalah excited tahap cipan!
ko ado?

masakan tidak...
sebelum ni kalau ajak keluar 
tak pernah pun dia cakap URGENT.
so, bila dia cakap URGENT,
no wonder laa kan...
kita ni dup dap dup dap bagai nak rak!

lepas solat Asar, saya berdoa panjang
lebih daripada kebiasaan.
of coz laa saya mengharapkan
apa yang bakal berlaku adalah yang
baik-baik sahaja.
aminnnn...

dengan penuh kesopanan dan kesusilaan
saya melipat telekung dan sejadah.
kalau hari-hari lain,
jangan haraplah saya nak buat macam tu.
dengar tak?
ni pengakuan berani mati taww!

pukul 5 petang, telinga saya terdengar
bunyi hon di luar rumah.
cepat-cepat saya jengah tingkap.
sah! memang sah!
dia dah sampai depan rumah!

mak saya yang dok perati sejak dari tadi,
mula bersuara.
"hah, jangan balik lambat!"
"insya-Allah mak!"

dan sekali lagi, dengan penuh kesopanan
sebagai gadis melayu terakhir,
saya salam dan cium emak.
sumpah! sebelum ni keluar rumah
(nak berdating) saya tak pernah 
buat macam tu!
mak pandang saya dengan pandangan pelik.
tapi dia macam 'redha' je dengan apa yang saya buat.
(maaf mak, sebab libatkan mak dalam teleNOvela ni)

masuk je ke dalam kereta, saya nampak dia tersenyum.
"kenapa senyum-senyum ni?"
"eik, tak boleh ke kalau saya nak senyum?"
saya tersipu-sipu.
barangkali sebab hati dah dup dap dup dap sejak dari tadi.
sebab tu nak control ayu pun payah.

sepanjang perjalanan, kami tak banyak berbual.
saya pun tak tanya dia nak pergi ke mana.
saja... nak suprise kan diri sendiri.
hah, nampak tak permainannya tu?

bila tengok signboard, saya dah dapat agak
ke mana dia nak pergi.
tapi saya tetap tak tanya.
sebaik sahaja dia masuk kawasan parking,
barulah dia bersuara.

"semalam kan saya ada cakap
yang saya ada 'benda urgent' nak beritahu kat awak?"
saya macam kerang busuk, sebelum membalas.
"mana ada awak cakap macam tu?"
"ye ke?"
saya mengangguk.
"awak cakap, nak jumpa je. then, URGENT!"
sengaja saya tekankan perkataan URGENT tu.
dia tersenyum.

lepas tu, kami terus masuk ke dalam Mid Valley.
kami berjalan melintasi satu kedai ke satu kedai.
hati saya tak usah cakaplah.
dah rasa macam nak terkeluar jantung ni.
untuk menutup kegugupan yang sangat tak sopan ni,
saya sengaja buat-buat bercerita.
padahal cerita tu dah berkulapuk daa...

tiba-tiba dia berhenti di hadapan satu kedai.
(kedai yang orang pompuan sukaaa sesangat - cer teka, cer teka)
saya pandang dia.
dia pandang saya.
saya tengok dia macam dah tertelan asam boi.
saya rasa pelik tapi sedaya upaya control cun.

"kenapa ni?" soal saya.
dia menggaru kepala sambil matanya
meliar ke kiri dan ke kanan.
dah macam nak mencuri pulak kek dah nyer...

"err... awak..." panggilnya.
"ya," jawab saya.
"err... saya nak cakap ni..."
"apa dia?"

dia masih menggaru kepala.
saya tahu, kat kepala dia tak ada kutu pun
masa tu.
nervous kot?

"awak..."
"ya..."
"saya minta maaf sebab tak cakap benda ni awal-awal..."
saya tersengih entah buat kali ke berapa ntah.
"apa yang awak nak cakapkan?"

dia terdiam seketika sambil menunduk memandang lantai.
melihat keadaan itu, debaran dan rasa tidak sabar
saya menjadi satu.
'cepatlah cakap....' hati saya mendesak.

bagaikan terdengar suara hati saya,
dia pun mengangkat muka.
"awak... bulan 10 nanti kita kahwin, ek?"

to be continued...



p/s selamat pengantin baru untuk Siti & Hafiz...
sesiapa yang belum meletakkan LINK di senarai bloglist anies, sila klik kat SINI ek! terima kasih.

Kisah Silam Untuk Masa Depan

28 Words of Lo♥e

  1. bulan 1o yer?...dah tak lama tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. amboi... x sabar nak tahu sambungan citer.. hati KA pun berbunga2 bahagia sama ! hehehe

    ReplyDelete
  3. wah.. akak pun sama turut nebes baca entry ni.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. ko memang kan.. memang kan.. saja wat suspenda tul la.. amatilah kita ni membaca..last continues pulak. cepuk kang.. ha.. excited nak tau sampai gitu kekdahnya...

    ReplyDelete
  5. alahai..sambung la pulak..mmg mcm telenovela dah nih.huhuh..

    ReplyDelete
  6. hehehe..dah lama ummi bersara baca kisah cinta, hari ni tumpang seronoklah pula baca kisah cinta, walau dikatakan kisah cinta tak seberapa, tapi tetap excited nak baca sambungannya :)

    ReplyDelete
  7. amboi..macam novel pulak..heheh

    ReplyDelete
  8. dah xlama nak masuk bln 10

    ReplyDelete
  9. yeah!!! anies nak kawin akhirnya...

    ReplyDelete
  10. perghhhhh punyalah lama dup dap dup dap...
    to be continue la plak.....
    kena sambung dup dap dup dap la ni... huhu

    bulan 10 ek...... ;)

    ReplyDelete
  11. kite yg bace ni pon same dupdapdup..
    aishhh.. nebes plak..
    hihik

    ReplyDelete
  12. amboiiii bersambung pulok....

    ReplyDelete
  13. halaaaa..kite pulak yg nebes baca entry ni...huhu seyes...

    ReplyDelete
  14. ditunggu kelanjutannya mbak
    hehehe

    panjang bener

    ReplyDelete
  15. ditunggu kelanjutannya mbak
    hehehe

    panjang bener

    ReplyDelete
  16. ikut mengucapkan selamat atas pernikahan Hafiz dan Siti

    ReplyDelete
  17. luar biasa ya kisah cinta nya. Bisa menjadi inspirasi buat kita semua yang belum ke jenjang pernikahan ya kak :D

    ReplyDelete
  18. wah2 tak sbr nk bce to be continue tu huhu.. best.. smoga yg baik2 aja berlaku ye.. inshaaAllah aamiin..

    ReplyDelete
  19. Nak nak..nak kawennnnn....haha

    ReplyDelete
  20. Tak sabar nak tau cerita seterusnya..

    ReplyDelete
  21. mantap sob info nya. kebetulan ane nggak pernah bermain cinta, soalnya ane takut patah hati sob hahaha

    ReplyDelete
  22. co sweet... siapa nih nak berkawin? anies ataukah siti?

    ReplyDelete
  23. kisah cinta antar manusia , bisa menjadi sebuah kenangan yang manis ya kak ;)

    ReplyDelete
  24. wah cepat sambung. tak sabar nak tahu apa jadi. hihi

    ReplyDelete
  25. cinta, kadang ada suka dan kadang ada duka, itulah cinta ya kak penuh mistery ;)

    ReplyDelete
  26. ehem2.. klau betul. apa salahnya... cepat nk tau kisah smbungannya

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆