Berat sangat ke nak angkat tangan untuk sedekahkan Al-Fatihah?

9:54 am

✿...السلام عليكم✿ 

:: manusia hari ini memang pemalas.
:: manusia hari ini lebih mementingkan $$.
:: menggunakan agama untuk melariskan produk.
:: kiamat semakin hampir.
(image twitter)



apapun...
tetapkan tanganmu dan teruskan berdoa untuk mereka.
#MH370.
sekadar hiasan.


one of my officemates telah kehilangan ayahandanya Subuh tadi. 
ujarnya, ayahandanya meninggal dalam tidur. 
harap kepada pengunjung bolg ini dapat menghadiahkan al-Fatihah untuk ayahanda beliau. Al-Fatihah.
 sesiapa yang belum meletakkan LINK di senarai bloglist anies, sila klik kat SINI ek! terima kasih.

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

20 Your Words of Lo♥e

  1. assalam annies...teknologi begitu mengubah sikap manusia ya...tetapi jasad yg ada roh berjiwa mengangkat tangan berdoa sambil membaca ayat-ayat suci murni dari hati tentu lebih sampai kehati berbanding bacaan gajet2 terkini...kemalasan tu sgt merugikan..

    ReplyDelete
  2. terkesima seketika pagi tadi tengok malaysia hari ini kot, tak ingat pulak segmen apa..

    bila kehilangan pesawat ini diberi sentuhan penerangan yang berkait dengan ketuhanan. rasa ada betulnya. sebab tak de pun hujah tentang alam ghaib sebelum ni. then ada menyentuh tentang segitiga bermuda semua tu.

    tu lakan..manusia hari ini suka melakukan sesuatu untuk kepentingan diri sendiri... walhal bila mati kelak tangan juga turut menjawab tatkala di tanya adakah kau menadah ketika membaca alfatihah... hmmm renung renungkanlah

    ReplyDelete
  3. Kesian ada jugak umat macam ni. Kita baca org yg kita hadiahkan dapat kita yg baca pun dpt. Kalau buat mcm tu dapat apa?

    ReplyDelete
  4. ada yer.. pertama kali ni sy tgk ni..

    ReplyDelete
  5. ade ternampak gak pic ni...alahai baca al-fatihah pon x kan la susah sangat...belom suruh baca yassin.. :'(

    ReplyDelete
  6. Sangat-sangat tidak baik
    masak baca al-fatihah untuk orang yang telah meninggal saja tidak mau

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. innalillahhiwainnailaihirojiun

    buta hati,zalim..sampai hati..

    ReplyDelete
  9. manusia cam ginipun ada yerk.. harap ditolakler perkhidmatan sebegini.. dunia memang akhir zaman... agamapun nak dijual...
    akak dah tadahkan tangan sedekahkan al-fatihah...

    ReplyDelete
  10. Ya Allah..sampai macam tu sekali. Kalam Allah pun malas nak baca ye..

    Salam takziah buat rakan Anies, moga roh arwah ayahnya ditempatkan disisi orang2 yang beriman,Al Fatihah.

    ReplyDelete
  11. Salam ziarah dari Bunda...

    Jika di laut...timbulkan lah...
    Jika di langit...turunkan lah..
    Jika di bumi...tunjukkan lah..

    #prayForMH370 :(

    ReplyDelete
  12. Innalillah wa-inna ilaihi raji’un – Truly to Allah we belong, and truly to Him shall we return.. alfatiha

    ReplyDelete
  13. ini lah bila percaya yang duit boleh beli semua benda..bahaya nya..

    ReplyDelete
  14. semoga diampuni segala salah dan dosanya oleh Allah swt

    ReplyDelete
  15. kebanyakan manusia sekrang ego.. al-fatihah untuk arwah ayah kawan anies tu.. semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman..

    ReplyDelete
  16. semoga arwah nya di terima disisi Allah ya kak. Keep spirit and happy blogging always :)

    ReplyDelete
  17. cuma bisa ngirimkan doa saja...

    ReplyDelete
  18. cuma bisa ngirimkan doa saja...

    ReplyDelete
  19. Innalillahhiwainnahilaihirojiunnn..
    moga roh arwah dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  20. Al-fatihah buat kwn anies tu.. sama2 la kita mendokan penemuan MH370

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆