Maulud, accident & white car

9:33 am

...السلام عليكم

Maisarah: opah, tadi kan sara ikut mama pergi maulud.

opah: pergi maulud? kenapa tak ajak opah sekali?

maisarah: alaa... mama pergi maulud sebab nak beli ikan...

tak lama lepas tu...

opah: ilah (mama), tadi sara kata kau pergi maulud... beli ikan?

ilah: ooo... bukan pergi maulud laa opah... pergi Merlimau!!

opah: ekekeke....

>>::<<

maisarah: umi, mana accident ucu?

umi: accident ucu?

maisarah: ha'ah... accident ucu...

umi: (dok fikir sekejap)... accident apa, sara?

maisarah: alaa... accident ucu... yang kawin hari tu...

umi: ooo... tu bukan accident... tu isteri... ekekeke


>>::<<


maisarah: umi, tengok tu... kereta kak ani! (sambil menunjukkan ke arah sebuah kereta berwarna putih)

umi: mana? eh, bukanlah! tu bukan kereta kak ani. tu kereta orang lain.

hari yang lain...

maisarah: umi, tu kereta kak ani! (menunjuk ke arah kereta berwarna putih)

umi: eh, bukanlah! kak ani ada kat KL laa...

hari yang lain...

maisarah: umi, tu kereta kak ani! (melakukan perbuatan yang sama)

umi: (bercakap kepada si suami) agaknya semua kereta yang warna putih, adalah kereta kak ani...

suami: ekekekekeke...

maisarah: masa ni baru 6 bulan.
sekarang dah 3 tahun.
bila tengok orangnya, macam tak banyak bercakap.
tapi bila dah bercakap, tak reti nak berhenti!
eeeee... geram!

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

26 Your Words of Lo♥e

  1. heheheeee ... saya suka melayan budak yg byk cakap ... menghiburkan !

    ReplyDelete
  2. hehe..keletahnya, ummi pun suka layan anak2 kecil Anies.
    Cutenya gambar Maisarah tu, sharelah gambar terbaru juga Anies.

    ReplyDelete
  3. Cute.. budak2 kalau umur 3 tahun baru nak tau bercakap gini mmg petah.. tak terlayan.. dibuatnya.. :)

    ReplyDelete
  4. baby annies yer comel n bijak.

    ReplyDelete
  5. haha klakar maisara ni tau...ingatkan eksiden aper la tadik..cutenyer maisarah..pipi tembam..

    ReplyDelete
  6. bijaknya maisarah.. comel gambar masa kecil.. :D

    ReplyDelete
  7. hehe..geramnya tgk masa dia baby..tembam..

    ReplyDelete
  8. memang seronok melihat telatah budak banyak cakap nih...hehe

    ReplyDelete
  9. Camnalah isteri jadi accident..kekeke

    ReplyDelete
  10. Ni namanya mulut bertih jgung.. mesti bestkan kalau borak ngan dia.

    ReplyDelete
  11. comelnya. ..kanak2 memang cepat belajar..

    ReplyDelete
  12. Haha..ada ada aja mizz
    Tetapi seru juga sih :D

    ReplyDelete
  13. Apa yg baby buat semua sgt comey..hehe

    ReplyDelete
  14. budak2 gitu la.... tapi kalau sekali sekala layan mmg seronok... hahha

    ReplyDelete
  15. comelnya dia.. gambar dh besar xada ke?

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆