Together we care

5:30 am

...السلام عليكم

Sama seperti tahun2 yang sudah, setiap kali Ramadan menjelma, pihak Ana Muslim (AM) pasti tidak akan melupakan golongan yang tidak bernasib baik terutama sekali anak2 yatim.
tahun ini, sekali lagi anak2 yatim dari Baitu Saidati Khadijah diundang untuk berbuka puasa bersama2 dengan kakitangan AM.
pelbagai acara yang disediakan sementara menunggu masa untuk berbuka.
antaranya:

memperdengarkan alunan bacaan ayat2 suci al-Quran daripada seorang pelajar maahad tahfiz.

persembahan daripada anak2 yatim.
ringkas tetapi menghiburkan.

 untuk tahun ni, staf AM sendiri yang menyedia dan memasak juadah.
antara juadah yang disediakan adalah sate, bihun sup,
 sup daging, lauk-pauk masakan Jawa dan sebagainya.

 sabar menanti azan Maghrib berkumandang...

sesi pemberian angpau dan doorgift untuk anak2 yatim.
bergambar kenangan sebelum pulang.

pic credit: Hariz.
more pic, click HERE.

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

28 Your Words of Lo♥e

  1. rezeki yg kita dpt mmg harus dikongsi kerana bukan semuanya milik kita sorg.

    ReplyDelete
  2. moga rezeki yang dihulurkan dapat ganjaran dari Allah...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, puas rasa hati kan Anies dapat anjurkan majlis macam ni, anak2 yatim dan anak2 tahfiz sentiasa dekat dihati.

    ReplyDelete
  4. alhamdullillah..rezeki budak2 ini..

    ReplyDelete
  5. Moga bertambah rezeki.. dan moga anak2 tersebut sihat dalam menjalani kehidupan seharian.

    ReplyDelete
  6. Alhmdulillah....Semoga bertambah rezeki orng yg memberi...

    ReplyDelete
  7. Anak2 yatim skrg untung kan, tapi itu semua tak dpt membalut luka hati mereka yg hilang keluarga. Cuma menggembirakan kanak2 ni dpt jg pahala ye Anies. Sama pulak kaler baju dgn anak akk.

    ReplyDelete
  8. Assalam. weiiii. pe citer dgn ofer aku dulu.. dah setahun, x juga ko bg2 jawapan. hampeh ler ko..

    http://kp-liverpoolmalaysia.blogspot.com/2012/04/pencarian-penulis-liverpool-fc.html

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah...semoga terus murah rezeki buat anak2 yatim tuh...amin...

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah.. rezeki yang ada dikongsi bersama bagi menceriakan anak yatim..

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah..murah rezeki bersedekah dibulan yg mulia ini...

    ReplyDelete
  12. Sejuk mata kan tgk anak anak maahad tahfiz ni....

    Selamat hari raya...Saya pohon maaf andai tulisan saya ada menyinggung perasaan...saya tak sengaja...

    ReplyDelete
  13. Sedih bila tengok anak2 yatim, tapi bila kita raikan mereka, pasti terubat sikit kesedihan kan

    ReplyDelete
  14. seronok menghadiri majlis sebegini.. timbul berbagai perasaan.. moga anak2 itu akan menjadi insan yang berjaya..
    selamat hari raya untuk anies sekeluarga... mohon ampun dan maaf sekiranya pernah mengeluarkan komen yang menguris hati..

    ReplyDelete
  15. anies..tq GA telah selamat kak nur terima...

    selamat hari raya...
    maaf zahir batin..

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah bertambah rezeki anak2 tu

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah. ..murah rezeki mereka, moga makin bertambah rezeki AM.

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah...semoga melimpah ruah lagi rezki...

    ReplyDelete
  19. maaf zahir batin, minal 'aideen wal-faezin, kullu 'Amin wa antum bi Khair..

    ReplyDelete
  20. Ya aallah bestnyer.. Ni satu2nya impian ros nak sambut kegembiraan bersama diorg.. :)

    ReplyDelete
  21. yang best part masak sendiri tu..
    semoga semuanya mendapat ganjaran besar dari Allah...
    sukses selalu...

    ReplyDelete
  22. alhamdulillah...moga AM beroleh rezeki dan kejayaan yang lebih lagi nanti

    ReplyDelete
  23. Bila kita berkongsi dengan mereka yang memerlukan, kita juga rasa happy kan :D

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah... nampak sangat mereka seronok...

    Saya pula yg sedih bila mengenangkan merekadr kecil tak beribu bapa... hm...

    ReplyDelete
  25. alhamdulillah..seronok anak2 tu diraikan :))

    ReplyDelete
  26. tengok anak anak yatim tu ceria je dorang kan. Tapi jauh di lubuk hati dorang siapa yang tahu kan...

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆