Selamat pengantin baru Era + Epul

12:00 pm

✿...السلام عليكم✿

Barakallahu lakuma wabaraka 
'alaikuma wajam'a baina kuma fi khair...
Barakallahu lakuma wabaraka 
'alaikuma wajam'a baina kuma fi khair...

>>::<<

seawal 7.45 pagi kami dah berkumpul 

depan opis. perjalanan dari KL ke 
Batu Pahat ni, faham2 je laa... jauh. 
sebelum tu, kami akan singgah di Bangi 
untuk bersarapan. sebab tu laa kena gerak awal2.

usai bersarapan, kira2 hampir pukul 10 
kami pun bertolak. dalam hati dah congak
rasanya2 dalam pukul 1 dah boleh sampai 
kat Batu Pahat. memang cun laa timing tu. 
pengantin pun dah sudah bersanding...

entah macam mana, ditakdirkan kereta 
salah sorang opismet mengalami masalah
masa tu baru je sampai R&R Seremban
kata opismet, kereta tu alami masalah 
overheat. bila check, kami tengok kipas 
tak berfungsi. air pulak dah kering... 

nak tolong baiki, memang sah2 laa ramai 
yang tak tahu. so tuan empunya kereta pun 
call saudaranya untuk baiki. kami tak sampai 
hati nak tinggalkan dia kat R&R tu. so kami 
tunggu sampai semuanya selesai.

tup tap tup tap... akhirnya sampai pukul 2
Alhamdulillah kereta selamat dibaiki dan 
kami terus ke Batu Pahat.

berpandukan Waze dan GPS, akhirnya kami 
sampai kat dewan SMK Tinggi Batu Pahat. 
mmm... majlis memang dah lama habis. 
tapi kerana tuan rumah dah diberitahu 
awal tentang masalah kami, jadinya 
mereka sanggup tunggu sampai kami 
selesai makan.

kata orang, setiap yang berlaku tu ada 
hikmahnya. rezeki orang sampai lambat.... 
kami dihidangkan dengan gulai kambing. 
sedap woo... nasi beriyani pun sedap. 
padahal yang datang awal tak dihidangkan 
pun dengan gulai kambing ni. then,anies 
tengok masing2 senyap je bila dah 
mengadap juadah. almaklum laa... kelaparan...
walaupun ada bawa bekalan makanan.

usai makan terus bergambar dengan pengantin. 
kami pun tak tunggu lama sebab keluarga 
pengantin pun dah nak balik. kira2 pukul 
5.45 petang, kami pun bergerak pulang dan 
terus menuju ke Melaka.

ni laa dia, rombongan kak Ton ke Batu Pahat. untuk Era & Epul... selamat pengantin baru. semoga berbahagia hingga ke syurga... kalau baca blog ni, cepat2 balik opis. kerja dah menunggu tu... ;-)

klik kat SINI untuk join. all the best tau!

PARA PEMENANG MINI GA NINA + ANIES, TOLONG CHECK EMEL AND RESPOND YA...

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

24 Your Words of Lo♥e

  1. semoga pasangan pengantin berbahagia sehingga ke jannah... In Shaa Allah, Amin...

    ReplyDelete
  2. Salam. Hee kalo dah rejeki tak kemana kann.,

    ReplyDelete
  3. Hikmah sampai lambat yer, dapat makan gulai kambing ^^

    ReplyDelete
  4. rezeki korang sampai lambat...ada juadah istimewa menunggu gitu...

    anyway, selamat pengantin baru buat kedua mempelai...

    ReplyDelete
  5. JAUHNYA GI MKN KENDURI...SEMOGA PENGANTIN BARU KEKAL BHGIA BERSAMA HINGGA SYURGA..

    ReplyDelete
  6. Akhirnya dpt mkn kambing itu medti tuan rmh preper utk yg dtg kemudian2....bijak tuan rmh..klu tk alamatmkn telur rebus pindang jerlh...hihi

    ReplyDelete
  7. Selamat untuk kedua mempelai. Semoga bisa menjadi keluarga sakinah, mawadah dan warahmah :)

    ReplyDelete
  8. wah, meriahnya rombongan..heheh..

    ReplyDelete
  9. Mcm2 hal yg brlaku tp akhirnye dpt mkn lauk sedap.. Hihi

    ReplyDelete
  10. p kenduri kahwin kat johor...
    nasi briyani memang class anies kan...

    ReplyDelete
  11. Aduh ada apa gerangan sehari ini kita memposting hal pernikahan? sungguh indah masa berserah janji di atas pelaminan hikhik...

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah tahniah buat pasangan pengantin. Semoga diberkati kehidupan dan berbahagia hingga ke syurga... aamiin.. :)

    ReplyDelete
  13. Wahhh terharu kan tuan rumah tunggu korang walau majlis dah berakhir..

    Okla rezeki dapat gak makan special ;D

    ReplyDelete
  14. cantik pelaminnya tu anis..selamat pengantin baru

    ReplyDelete
  15. Assalam anies,
    waaaaaaaaaaaaa
    daringnyer pengantin yer he3
    moga bahagia hingga ke jannah AMIN

    ReplyDelete
  16. selamat pengantin baru . semoga bahagia hingga akhirnya ...

    ReplyDelete
  17. tahniah era n epul moga bahagia till Jannah

    ReplyDelete
  18. Bestnya rombongan Kak Ton makan lauk kenduri! Tahniah buat kedua-dua mempelai :)

    ReplyDelete
  19. Selamat pengantin baru kepada pasangan yg berkenaan...Tahniah

    ReplyDelete
  20. tahniah2.. selamat pengantin baru =)

    ReplyDelete
  21. Itu yg best kan.. Mesti dpt makanan yg hidang kt table pengantin kan..hehehe

    ReplyDelete
  22. meriahnya konvoi!! selamat pengantin baru :)

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆