Ubah Sedihmu Jadi Senyum

2:59 pm

✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿

Selain komik dan novel cinta, anies juga sukakan buku2 motivasi. kali ni anies memilih karya penulis dari seberang yakni, Rindu Haru Maryam.

buku ni adalah himpunan kata-kata hikmah dan nasihat selain dorongan yang dikongsikan oleh Rindu.

ia telah diterjemahkan ke Bahasa Melayu dan isinya sangat menarik terutama untuk mereka yang berasakan semangat macam dah susut, berduka lara walaupun baru je masuk tahun baru.

cover yang simple...

antara isi kandungan menarik...

adakah kita termasuk dalam kalangan orang pintar??

tentang penulis... ada typo kat situ... maafkan editor ya...



judul: Ubah Sedihmu Jadi Senyum
penulis: Rindu Haru Maryam
terbitan: Kumpulan Desa Fikir Sdn Bhd
no. ISBN: 978-967-2070-18-4
jenis: hard cover
warna: 4 colors
muka surat: 126
harga: RM29.90 (SM) RM31.90 (SS)

selamat membaca!

p/s entry AUTO PUBLISHED. mem besar selesema hari ni. tolong doakan dia cepat sembuh ya dan dapat BW dengan jayanya...

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

44 Your Words of Lo♥e

  1. la..igt srh kita senyum..rupanya buku cerita..hihi..mkn ubat yer wak..moga cpt chat..:)

    ReplyDelete
  2. Allahu. memang menarik lah kata-kata dalam buku tu ^_^

    ReplyDelete
  3. saya pun suka kata2 motivasi
    tiap2 pagi akan upload status WS dgn kata2 motivasi

    ReplyDelete
  4. That sounds very interesting!!  

    Happy new year! :)

    ReplyDelete
  5. suka lihat fontnya besar sangat menarik untuk di baca karena berisi himpunan motivasi dan nasehat

    ReplyDelete
  6. Gracias por la recomendación. Te mando un beso

    ReplyDelete
  7. suka sekali kak anies dengan kutipan buku salah satu orang pintar adalah org yg dapat menjelaskan dgn baik. buku ini bagus kak! kapan kapan mau keliling cari ebook

    ReplyDelete
  8. Turut mendoakan supaya cepat sembuh.

    Bukunya bagus, untuk selalu tetap semangat dan iklash dalam kondisi apa saja.

    ReplyDelete
  9. Menarik...get well soon ye...jangan lupa makan ubat

    ReplyDelete
  10. Menarik untuk jadi santapan mata nie 😘

    ReplyDelete
  11. bagus la buku ni. kena beli la...

    ReplyDelete
  12. dh lama wak x baca beli n baca buku xamni.. :p

    ReplyDelete
  13. Such a nice book
    Mau juge lah nak baca

    Get well soon!

    ReplyDelete
  14. bagus buku motivasi ni.. bagi kita semangat utk teruskan kehidupan.. moga segera sembuh anies..

    ReplyDelete
  15. Ini buku sepertinya banyak kata motivasi nya ya mbak. Kalo aku lebih suka baca novel dari pada buku motivasi sih.😄

    ReplyDelete
  16. Buku yang ohsem.. Bila-bila je boleh baca dan memberikan semangat pada pembaca..
    Semoga diberi kesembuhan ye Anies.. Aamiin..

    ReplyDelete
  17. Waahh menarik sekali ini buku, dan dibacanya juga enak tak silau dimata. Dan manfaatnya bisa buat kita tersenyum dari kesedihan.😄😄

    ReplyDelete
  18. kite suka buku2 grafik besar cemni. walaupun x minat membaca sngt tp kalo visual lawa kite layan..

    ReplyDelete
  19. Dan saya dah tersenyum dari semula

    ReplyDelete
  20. Cocok sekali buat anak-anak yang baru belajar baca, tulisannya besar-besar soalnya ..
    Buat orang dewasa cocok juga, besar dimata, mudah dilihat jadi lebih mengena 😊

    ReplyDelete
  21. terkadang kalau himpitan masalah terlalu berat, untuk mengubah itu perlu keimanan yang kuat ya mbak :D

    ReplyDelete
  22. setiap page ada design berbeza yang menarik buku ni

    ReplyDelete
  23. Menarik isi kandungan bukunya. Semoga cepat baik buat mem besar.

    ReplyDelete
  24. hari-hari baca buku motivasi..akan lebih berseemangat hadapi hiduo ini

    ReplyDelete
  25. cntiknya buku ni. beautiful inside out.

    ReplyDelete
  26. saya suka banget buku kumpulan kata-kata motivasi ini, banyak benernya soalnya. to better everyday :)

    ReplyDelete
  27. Menarik kata-kata dalam buku itu.
    Syafakillah Anies.

    ReplyDelete
  28. Saya suka juga baca buku2 macam ni. Buku pun cantik sbb berwarna warni.

    Sorry lama dah tak bw
    Ni blog link http://whitebarley.com

    ReplyDelete
  29. Wow bagus la bukannsebarang buku Ni.. anyway gws anies

    ReplyDelete
  30. Hana suka cover dia... heee and dalam dia pun nampak ohSem! ;D Selamat membaca kak Anies!! *walaupun mungkin dah siap baca dah! Ngehehehe ;)

    ReplyDelete
  31. Saya juga suka buku-buku motivasi, tapi buku ini Saya belum baca, nanti akan coba cari di toko buku.

    Semoga di beri kesehatan selalu ya kak Anies....Aamiinnn...

    ReplyDelete
  32. Oh, patutlah nama dia macam lain sikit. Ingatkan orang Jepun, rupanya Indonesia..

    ReplyDelete
  33. Aku kadang bisa menjawab dengan ringkas kalo ngga secara langsung (lewat pesan tertulis), tapi ngga bisa kalo secara langsung (bicara langsung).

    Apa aku termasuk golongan orang pintar?
    Hehe

    ReplyDelete
  34. Unik buku ni, nampak menarik juga.. semoga cepat sembuh Anies.. aamiin.

    ReplyDelete
  35. How's today Anies. Dah ok ke tidak?

    ReplyDelete
  36. dengan kata-kata sedikit sebanyak boleh membuatkan manusia gembira. Menarik tulisannya. Apapun semoga cepat sembuh. Aaminn

    ReplyDelete
  37. Judulnya sangat menarik. Rasa teringin baca

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆