Becoming rich overnight

6:30 am

...السلام عليكم

Terdengar lagu ni masa tertengok Buletin Cinta.
pastu terus cari kat Youtube.
bila dah dengar, dok sengih sorang2.
bukan sebab video ni kelakar tetapi kerana teringatkan beberapa insiden dan gelagat2 orang yang nak cepat kaya yang tanpa sedar, mereka2 ni telah menyusahkan orang lain.

alahai... apalah ertinya cari duit / rezeki bagai nak rak tetapi semuanya tak berkat.
(pesanan untuk diri sendiri)

gambar ni tak de kena mengena yek!

title: Cepat Kaya
sung by: Senario
dikata-dikata boleh untung berjuta
tiba masa bergaya
dicuba-dicuba tak perlu banyak kerja
ini niaga pasti cepat kaya
cepat isi borang jangan sampai petang
wang anda tak akan terbang melayang
cepat cari orang panggil adik abang
nanti kita banyak wang
pemuda pemudi pun boleh ikut sama
pintu sentiasa terbuka
dipikat diikat biar sampai dapat
nanti untung aku yang sebat
jangan potong orang itu kerja senang
jangan sampai kena serang menyerang
baru dapat orang belum dapat wang
dah pandai nak tunjuk belang
puas nak naik pangkat
badan kini dah penat
sampai cakap pun dah tak larat
seorang pun tak masuk jerat
puaslah sudah aku pujuk-pujuk dia
naik kering anak tekak
tapi dia tak masuk juga
hai letih
al-kisah nak jadi kaya raya
nak mengejar wang berjuta-juta
modalnya alahai senang saja
cuma hanya nak mencari mangsa
kerja tak tentu masa
niat dihati nak bantu bangsa
pimpin isteri dukung anak
mesyuarat merata-rata
apalah nasib hai si-tulang empat kerat
dikejar-kejar tak dapat
tak dikejar kita merempat
al-kisah nak jadi kaya raya
nak mengejar wang berjuta-juta
modalnya alahai senang saja
cuma hanya nak cari mangsa
umpan dah tak mengena
kini masa nak guna jala
tapi sayang masa tak kena
sendiri terjerat jala
apalah nasib hai si-tulang empat kerat
dalam penjara merempat
akibat nak kaya cepat
al-kisah nak jadi kaya raya
nak mengejar wang berjuta-juta
modalnya alahai senang saja
cuma hanya nak cari mangsa

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

28 Your Words of Lo♥e

  1. salama,anies:))) k imi dh terima hadiah dr anies tau...terima kasih byk2 :)))

    ReplyDelete
  2. thx utk kad raya..
    nureen blk kg.. jumaat lps baru tgk ada dlm peti...
    dh lama x dpt kad raya..

    ReplyDelete
  3. Kena cari kat you tube jugak ni...

    ReplyDelete
  4. siapalah yang tak nak senang kan anies..tapi biarlah dengan cara yang betul...baru berkat tak gitu

    ReplyDelete
  5. nanti acik dengar..tak pernah dengar lagi rasanya

    ReplyDelete
  6. nanti acik dengar..tak pernah dengar lagi rasanya

    ReplyDelete
  7. tak nah ler pulak dengar kot...

    ReplyDelete
  8. suruh isi borang tu borang ni padahal habuk je..kan??heheh

    ReplyDelete
  9. pernah dengar lagu ni.. senario yang nyanyikan?

    ReplyDelete
  10. biar dapat sikit asalkan berkatnya berpanjangan..

    ReplyDelete
  11. tak pernah dengar lg lagu ni.,,

    ReplyDelete
  12. hehe..dulu2 biasa dengar lagu ni.
    Takde jalan mudah untuk jadi kaya kan Anies.

    ReplyDelete
  13. yang penting rezeki yang kita cari tuh perlulah berkat...

    ReplyDelete
  14. tak pasti dah pernah dengar ke belum...

    ReplyDelete
  15. salam...banyak nasihat dlm lagu tu..

    ReplyDelete
  16. ramai orang nak cepat kaya sekarang ni tapi malas nak berusaha dan nak cara senang jer..

    ReplyDelete
  17. salam Anies..masih dlm mood raya lg ke?Mmg lagu ni pernah top dulu...bkn mudah nak kayo!!

    ReplyDelete
  18. btul tu anies...rezeki ni walaupun sikit tapi kalo dah berkat terasa luas dan banyak je. Huhuhu thanks share lagu tu...suka dngar~

    ReplyDelete
  19. selamat malam anis.
    semua org nak kaya , tapi kaya yg mcm mana?
    Cukup sifat pun kaya juga, tapi kita lebih pandangkan wang ringgit

    ReplyDelete
  20. yg penting happy. duit akan menyusul

    ReplyDelete
  21. ekekeke....lirik dia jerr dah kelakar, tpi byk nasihatnya....btul tu...org yg mcm tu...kdg kala nyusahkan org laen...

    ReplyDelete
  22. Best plak bila baca lirik ni... selalu dengar sekali imbas macam tu je ;D

    ReplyDelete
  23. lirik lagu tu banyak nasihat.

    ReplyDelete
  24. Dah lama x dengar lagu senario ni...1 masa dulu dorang ni femes giler kan

    ReplyDelete
  25. lagu senario ada jgk yg best2 kan.. hehe. duit token tu

    ReplyDelete
  26. akak pun suka lagu nie...memang seronok..

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆