Who's to blame?

2:06 pm

...السلام عليكم

Terkejut juga bila tengok video ni.
alahai...
kecik2 lagi dah pandai mencuri.
bila dah besar nanti, nak mencuri apa pula ya?


so, siapa yang harus dipersalahkan?
ibu bapanya?
atau anak kecil itu sendiri?


"Setiap anak itu dilahirkan dalam keadaan fitrah (suci bersih). Kedua orang tuanyalah yang menjadikannya Yahudi, Nasrani atau Majusi."

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

24 Your Words of Lo♥e

  1. kecil-kecil dah berani ya.. ibu bapa tak tegur ke?

    ReplyDelete
  2. semoga ada petunjuk jalan benar keatas mereka ini.. :(

    ReplyDelete
  3. x der pon video? kot sbb tenet opis block kot, tu x nmpk :P

    ReplyDelete
  4. ibubapa tak didik ke..alahai adik besar2 nanti polis tangkap la jwbnya

    ReplyDelete
  5. mak bapa, kekawan dan diri mereka patut dipersalahkan

    ReplyDelete
  6. hai mcm2...tak tahu nak salahkan siapa..pendidikan dr rumah dan pengisian rohani.

    ReplyDelete
  7. Alahai!...tak tahu akak nak komen huhuhu sedih pun ada...dengan kanak2 sekrg..

    ReplyDelete
  8. erk...agaknya ada yang menyuruh kot tuh...

    ReplyDelete
  9. Acik x dapat tengok gambar x keluar

    ReplyDelete
  10. nak jadi apa la depa ni besar nanti..harap2 ada la kesedaran dalam diri tu..

    ReplyDelete
  11. Kalau nak salahkan ibu bapa seratus peratus tak boleh juga. Budak-budak sekarang ni, nakalnya lain macam. Tapi, kalau ibu bapa tak pernah larang, memang mereka ini kena tanggunglah. Yang penting didiklah anak-anak dengan sikap yang baik dari kecil lagi.

    ReplyDelete
  12. didikan bermula dari dalam perut n di rumah...itu yang paling utama....asas agama kena terapkan dari kecik, barulah anak2 ni takut nak buat perkara2 yang tak elok...

    ReplyDelete
  13. Anak2 ni dia baru belajar kenal dunia. Bnyk pengaruh dr kwn2 kdg buat dia mencuri kerana teringin memilikinya. Sbg ibubapa, jgn percaya anak seratus peratus. Kena spot check sesekali.

    ReplyDelete
  14. btl la anies.. nk salahkan siapa mcm ni?
    terkejut tgk bidio ni

    ReplyDelete
  15. Persekitaran tidak mambantu budak ni utk jadi orng yg berguna..

    ReplyDelete
  16. Memang berani.. kadang terpengaruh...

    ReplyDelete
  17. nauzubillah...mohon pada Allah agar anak2 kita dijauhkan drpd sikap2 yg x baik mcm ni :((

    ReplyDelete
  18. memang berani.sian mak bapak dia.

    tapi lagi kesian kat dia sebab bakal membesar dengan tabiat gitu

    ReplyDelete
  19. alorrr x dapat nak tengok la..

    ReplyDelete
  20. dah tak dapat nak view.. so nak komen pun tak boleh..

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆