Congratulation, you're entering the Ramadan zone!

5:30 am

...السلام عليكم


Kain sutera kain kasa,
indah sungguh sulaman si Nyonya;
berbahagialah orang yang dapat berpuasa;
rahmat Allah sentiasa menyiraminya.

banyak sungguh ikan tenggiri,
dibawa bersama di dalam sampan;
dosa dan noda mengulit diri,
sudikah kalian menghulurkan kemaafan?

apakah beza tumpi dan tampi,
usah diukur budi sedepa;
puasa sahaja tidak mencukupi,
solat terawih, bersedekah jangan dilupa.

p/s kalau yu ols pening sebab tengok pic kat atas tu berputaq2, nanti minta kat anies minyak cap lembing ye ;-)

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

28 Your Words of Lo♥e

  1. selamat berpuasa ;))

    tp cam best je gmbo tu leh bputaq2..hihi

    ReplyDelete
  2. SLAMAT BERPUASA ANIES..
    kalau anis x ckp gambar tue berputar nureen tak letak curser kat c2 hehehe

    ReplyDelete
  3. waa best gambar pusing2, senget2 kepala ummi ni, hehe..

    Salam Ramadhan Anies
    Selamat menjalani ibadah puasa ye, moga amal ibadah kita diterima dan terbaik disisNya, insyaAllah.Maaf jua jika ada salah silap.

    ReplyDelete
  4. nice pantun tu.. & salam 1 ramadhan ye dear

    ReplyDelete
  5. selamat menjalani ibadah puasa anies..
    minyak cap lembing ada ke..

    ReplyDelete
  6. selamat menyambut ramadhan

    ReplyDelete
  7. seronok pulak main pusing2..
    Salam Ramadhan buat Anies :)

    ReplyDelete
  8. vahhhhhhhh berpusing2 pic.terkezut akk.hahahaha.salam ramadhan.tahniah!

    ReplyDelete
  9. As salam Anies,

    A'ah lah gambar tu pusing2... jakun lak jap! hehehe... Salam Ramadhan... :))

    ReplyDelete
  10. dasyat, boleh berputar..pening tak..lapar saja he..he..

    selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  11. salam ramadhan anies...rindu kt masjid ni...teringat2 lagi makanan yg ada dijual kat dpn masjid ni..hehe.. (masa bulan pose ni la teringat2 makanan plk =P)

    ReplyDelete
  12. selamat berpuasa yer Anies...:)

    ReplyDelete
  13. selamat menjalankan ibadah puasa.. :D

    ReplyDelete
  14. Cantik sungguh pantunnya. Selamat berpuasa.

    P/s: dah follow, 393.

    ReplyDelete
  15. selamat menjalani ibadah puasa utk anies

    ReplyDelete
  16. hatoiii barpantun berpunti
    Bulan puasa, xleh mkn roti.

    ReplyDelete
  17. salam Ramadhan Anies. Moga ceria.

    ReplyDelete
  18. Hheeee, berpinau kejap mata ni :)

    Comel pantun tu :D

    ReplyDelete
  19. salam ramadhan dan selamat berpuasa

    eh, selamat berbuka jugak nnt ye

    ReplyDelete
  20. kalau tak bagi tau memang tak pasan pun gambar tu berpusing..heheh

    ReplyDelete
  21. salam ramadhan. jgn pening pening. Semoga Allah merahmati kita di bulan yang mulia ni.

    ReplyDelete
  22. Berputar putar masjid...hihihi..

    Selamat menyambut Ramadan ya...
    Moga kita istiqomah tambah amal ibadat di bulan yg mulia ni

    ReplyDelete
  23. salam ramadhan anies

    moga sgala amalan kt diterimaNya..amin

    ReplyDelete
  24. salam ramadhan buat sis sekeluarga :)

    ReplyDelete
  25. Salam Ramadhan dan Selamat berpuasa.

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆