Lunch hour : mi udang Sungai Dua, Penang

9:41 am

...السلام عليكم

Sila lengkapkan karangan ini, tidak lebih daripada 200 patah perkataan.

saya suka amek gambar makanan kerana...

pertama, saya belum pernah makan mi udang ni walaupun dah banyak kali datang ke Penang.
kedua, dengar khabarnya mi udang Sungai Dua ni pemes sebab pernah masuk JJCM @ TV3.
ketiga, saya suka amik gambar mi udang ni kerana udangnya besar kemain!
lepas tu fresh woo...
keempat, time makan mi udang ni saya tak sempat nak snap pic lain sebab hujan tengah turun... 
perrghh saya tak nampak benda sekeliling.

kelima, saya suka amek gambar makanan kerana saya nak beritahu bahawa: 
harga sekilo udang kertas = RM80.
harga udang galah sekilo = RM70.
harga mi = RM3.
keenam, saya suka amek gambar makanan kerana saya terliur nak pergi makan mi udang lagi.
ketujuh, saya suka amek gambar mi udang Sungai Dua ni kerana saya nak beritahu yang saya...
tak sakit mental!!
sekian, terima kasih.

Kisah Silam Untuk Masa Depan

25 Words of Lo♥e

  1. hahaha..
    ala klu sume upload pic sakit mental..owg skit mental jd ape plak??
    huhu
    sedapnyer..

    ReplyDelete
  2. ala terliur lah pulak ni !

    ReplyDelete
  3. pewwwwsssss... tangkap leleh... tiba2 rasa lapar. hahaha

    ReplyDelete
  4. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  5. mee udang sg dua mmg mantapppp...mebeles...kdg2 rasa lbh umpp dari kat kuala sepetang nun..

    ReplyDelete
  6. Wah!K.atie dah trliur tgk mee udang nih!..puas mkn sbb akak nampak udangnya besauuuuuuu....:)

    ReplyDelete
  7. benornya yang cakap tu akan sakit mental bila tengok gambar makanan yang kita upload. hahahaha... anda sokong pendapat saya?

    tapi kan, ada jugak ckp benornya artikel tu di salah translate oleh editor malaysia.

    mungkin benornya dia nak cakap mental yang sihat . tak berpenyakit.

    so, bila salah translate terjadi pulak "sakit mental". hahahaha...

    kalau betul bagai di kata, penuh la wad tanjung rambutan tu

    ReplyDelete
  8. aku malas nak layan artikel rubbish mcm tu...nonsense...

    ReplyDelete
  9. mee udang kat stadium batu kawan saya pernah try

    ReplyDelete
  10. belum pernah makan lagi tapi nampak best betul..udangnya sure manis kan

    ReplyDelete
  11. hahha artikel yg kata suka amik makanan kata mental u mmg ramai x puashatikan... amboi kemain terliur banjir habis kuaah mee udang ni..

    ReplyDelete
  12. akak pun dah lama tak pekena mee udang Sg Dua Penang ni..terliur juga ni.

    ReplyDelete
  13. perghh! menggoda betul mee udang itu..terliur nih

    ReplyDelete
  14. ni fav dedi ni...kemain sedap lagi tu...nyumnyum

    ReplyDelete
  15. bila nak belanja akak mkn ni..tunggu jugak..

    ReplyDelete
  16. kalau akak balik SP ,wajib singgah di sg dua makan mee udang

    ReplyDelete
  17. haha..samalah kita, ummi pun tak sakit mental, kita ambik gambar sebagai terapi minda je kan..!

    Nak juga mee udang tu Anies, rasa nak ngap tengok udang tu.

    ReplyDelete
  18. hari tuh masa pergi bercuti ke Penang rugi tak pekena mee udang ayu...tutup hari tuh...huhu

    ReplyDelete
  19. meeudang sungai dua terbaik.yg besnya boleh pilih nak udang bnyk mana..

    ReplyDelete
  20. Wahhhh siap bagi 7 sebab tu :)

    samala kita baru pas makan Mee Udang kat Sg 2, tp bukan yg kat tepi highway tapi belah dalam lagi :D

    ReplyDelete
  21. sedap nya mee udang...mmg terliurrrr

    ReplyDelete
  22. saya pernah makan mee udang sg dua ni..memang meleleh la..sedap!

    ReplyDelete
  23. sabojer akak tengok mi udangtu... nak gi jauh beno aih....

    ReplyDelete
  24. haha...saya dah teliyoq! ..sg dua mee udg yg pertama dan sempoi. kena singgah nt.

    ReplyDelete
  25. Ahaha!!ayat yg pling last tu pling xleh blah...ada ke patut dikatanya org sakit mental???tang mana dpt conclusion mcm tu???k'imi lgsung xstuju..lantak pi kt depalakn?jnji kita happy,ahaha!

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆