Dessert : soup buah

12:56 pm

...السلام عليكم


Sepertimana dijanji dalam entry ni, maka secara sukacitanya anies nak share la camne nak buat dessert yang maha sedap ni.
mana tak sedap.
siap tambah 2 kali tu!
(padahal memang tengah lapar masa tu!)


okey, resepinya teramat2 simple.
bahan2 yang diperlukan:
  • avocado
  • strawberi
  • isi kelapa muda
  • epal hijau
  • susu cair
  • susu pekat
  • pewarna merah
  • ais hancur
  • air

cara membuat:
  1. semua buah-buahan tu dipotong / hiris kecil2.
  2. campurkan air, susu cair dan pewarna merah. kacau sampai jadi kaler pink.
  3. tambahkan susu pekat untuk maniskan minuman.
  4. masukkan semua buah-buahan yang siap dihiris / potong.
  5. masukkan ais.
  6. sedia diminum.

:: dah buat nanti, jangan lupa ajak anies sekali, ya!

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

16 Your Words of Lo♥e

  1. ooo mcm buat koktail tu ye...

    kalau cuaca panas makan ini mesti sodapppppppppppp

    ReplyDelete
  2. senang bangat ni anies..
    konpom nak buat he.he..

    ReplyDelete
  3. wow!! terus teringat yg aku mkn kat Semarang tu...sebijik gini la rupa dia...heheh....

    ReplyDelete
  4. alahai sedapnya...tengah suka yg manis2 akak skrg ni

    ReplyDelete
  5. mintak sikittttt...buat sendiri malas...hehe

    ReplyDelete
  6. ohoo senang je nak buatnya

    ReplyDelete
  7. ehhehhhe!!menarik nama tu...ala2 abc gitukan..tp xletak ais parut :)) nomnom..sedap betul nmpaknya :))

    ReplyDelete
  8. sedapnya....nak pula masa musim panas sekarang nie...

    ReplyDelete
  9. avocado & stoberi, gabungan yg mantop!

    ReplyDelete
  10. sedapnya.. kena cuba buat ni.. thanks atas perkongsian.. :D

    ReplyDelete
  11. Yummy....nak makan jerr bleh.....nk buat...errr....

    ReplyDelete
  12. Sedap ni makan masa sejuk..

    penyejuk tekak :D

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆