Cigarette

8:45 am

Isteri : abang! dah berapa kali saya cakap, jangan laa merokok di dalam rumah.

suami : ya... abang tau sayang.

isteri : jadi, kenapa abang masih merokok lagi? bukan ke elok duit beli rokok itu disimpan je.

suami : sebenarnya sayang... abang memang nak menyimpan duit rokok ni. tapi bila memikirkan kemelut yang melanda anak-anak muda kita... membuatkan abang terfikir, kenapa tidak abang membantu kerajaan menanganinya. mungkin dengan cara ini dapat mengurangkan kegiatan merokok di negara kita.

isteri : membantu? dengan membeli rokok?

suami : betul sayang. abang sebenarnya ingin sekali membakar kilang-kilang rokok yang ada di Malaysia... tetapi apakan daya... itu melanggar undang-undang, maka dari itu abang mengambil keputusan untuk membakar sebatang, sebatang!

isteri : ~!@#$%^&*)(-=\


Yang Ni Pun Best Juga Taw!

27 Your Words of Lo♥e

  1. tu laa mcm marahkan kelambu nyamuk dibakar..harhar2

    ReplyDelete
  2. Salam...macam2 kan alasan org kalu dah memang kaki rokok ni...hehehhe

    ReplyDelete
  3. selalu cakap dengan hubby akak, berhenti rokok..ayat biasa tengah berhenti la ni...susahnya la hai anies...

    ReplyDelete
  4. saboo jer lah.. mcm nak lempang kalau jumpa suami ckp mcm tu .. bukan suami .. kalau jumpe lelaki cakap mcm tu...

    ReplyDelete
  5. Hheeee.. Pandai si suami buat 'lawak' :)


    kak, dekat FB diorang plan nak jumpa kat Petronas yg dekat UiTM tu :) Jom ;D

    ReplyDelete
  6. alasan demi alasan yg dorang bagi...hahaha...

    ReplyDelete
  7. kihkih..membantu lah sangat kononnnya...kelakar

    ReplyDelete
  8. hehehe..terbakar hati isteri bila dengar jawapan suami macam ni.

    ReplyDelete
  9. adeiiii..... membantu dgn cara gitu ekkk.. hahahaha

    ReplyDelete
  10. baik punya alasan..hahah

    ReplyDelete
  11. macam org kt rumah akak ja... hhmm... mcm2 alasann! :)

    ReplyDelete
  12. hehe klakar...memacam lakan...kemain siap nak bakar sebatang lagi tu..

    ReplyDelete
  13. berkias kias pulak ayat tu. tu le kan.

    ada kawan akak tu, pernah cakap dia sanggup tinggalkan kekasih dari tinggalkan rokok.

    so, kalau ada yang ayat jiwang cakap akan berhenti merokok kalau cintanya di terima. itu semua POYO!!!

    ReplyDelete
  14. Heeee.... comel sungguh alasan

    ReplyDelete
  15. dulu Tedi letak rokok Master dalam freezer, hehhehe. Mommy jumpa. Master senyum jer. Nasib baik Master jenis tak reti tampar Tedi.. hohohoh

    ReplyDelete
  16. alasan yg tak munasabah. Memang susah nak berhenti kalau dah merokok. Nasib baik saya tak merokok.

    ReplyDelete
  17. stress2..hubby ecah pon smoking..tapi dalam rumah diharamkan smoking..senang...huhhu

    ReplyDelete
  18. hehe..teringat kat ayah. kaki rokok jugak tu

    ReplyDelete
  19. alasann nnn..l nanati buat buku papa, jangan merokok baru tau haha

    ReplyDelete
  20. Chhhooorrrrrhhhh..mmg lawak spastikkn???ada2 je alasan,ahahaha!

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆