Devils, fire and the hell

9:29 am

Orang kafir: wahai imam, kalau syaitan dicipta daripada api, mengapa Allah mengazabnya dalam neraka? tentulah syaitan tak merasakan kepanasan seksaan tu, kan?

imam Abu Hanifah tidak menjawab.
sebaliknya beliau mengambil seketul tanah yang keras lalu dilemparkan ke arah orang kafir itu.

orang kafir: hey, sakitlah!

imam Abu Hanifah: wahai kawan, kau dicipta daripada tanah, jadi mengapa kau berasa sakit ketika aku melemparkan tanah tadi?

orang kafir itu terdiam.

imam Abu Hanifah: ketahuilah, sesungguhnya akal dan fikiran manusia itu tak kan mampu terjangkau apa yang Allah SWT lakukan...

dipetik dan diubahsuai:
 buku: Ustaz... Saya Nak Tanya? Akidah II
terbitan: Blue-t Publication Sdn Bhd


Yang Ni Pun Best Juga Taw!

35 Your Words of Lo♥e

  1. Begitulah orang kafir,sentiasa mencari-cari sebab untuk memperlekehkan Islam..

    ReplyDelete
  2. harap kita dapat pengajaran...

    ReplyDelete
  3. esok bila di sana,yg kena azab..makan kayu2 yg berduri.

    lebih kurang lampu tu la agaknya..ngerinya.

    ReplyDelete
  4. erm, macam best jerk buku ni, nanti masa festival buku tu ada jual x?.. nak 1 lah... hehe

    erm, baca entry 15hb anies, tengok 1st pic terus tersekat mulut ni nak senyum.. huhu

    ReplyDelete
  5. kafir tu tetap kafir jg, sbb tu asyik nak cari kelemahan islam..malangnya x jumpa hanya keindahannya saja yg ada..

    ReplyDelete
  6. kuasa ALLAH tiada bandingannya...

    ReplyDelete
  7. ye la..lampu icity tu...nak bleh tak awk? kih kih kih

    ReplyDelete
  8. Hmm..belum tahu lagi sakit yang bagaimana nanti. Semoga artikel ni menambah keimanan kita, kan?

    ReplyDelete
  9. mmg dia org berusaha utk mjatuhkan umat islam

    ReplyDelete
  10. usah mmpertikaikn kbenarn hakiki. Moga kita ambil iktibar

    ReplyDelete
  11. betul tu.. suka entry ni.. kongsi kat twitter.. :P

    ReplyDelete
  12. mereka sesat lagi menyesatkan..islam ada segalanya..cukup sifat,cukup sempurna..

    ReplyDelete
  13. semoga iman kita sentiasa teguh untuk menjadi benteng kpd syaitan..

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum KhaiRin,

    Orang yang ada akai pikiran dan sentiasa menggunakannya,dia pasti akan menjawab dengan bijak sekali...

    Mesti terkelu lidah orang kafir tu bila mendapat jawapannya kan Anies....

    ReplyDelete
  15. kerana Allah swt lebih mengetahui segala2nya...

    ReplyDelete
  16. Semoga iman kita sentiasa teguh drpd godaan & hasutan syaitan..amin

    ReplyDelete
  17. padan muka... kan dah kena...

    ReplyDelete
  18. betul..ada perkara yg Allah s.w.t shj yg tahu rahsianya kan..siapala kita nk mempertikaikan kerjaNYA

    ReplyDelete
  19. kuatkan iman kita.Agama tanpa iman tiada maknanya.

    ReplyDelete
  20. tq :)
    cantek cactus tuh... ict yer? :)

    ReplyDelete
  21. salam....cerita yg byk pengajarannya..

    ReplyDelete
  22. post yg sngt bguna.. anyway, sy dah tag anies utk join GA
    FreeShawls GIVEAWAY by missmyd..

    ReplyDelete
  23. semoga mereka2 (org2 kafir) dapat petunjuk dan hidayah..

    ReplyDelete
  24. semoga mereka2 (org2 kafir) dapat petunjuk dan hidayah..

    ReplyDelete
  25. rahsia Allah memang takde yang mengetahuinya

    ReplyDelete
  26. mereka tidak akan sesekali redha dengan ISLAM

    ReplyDelete
  27. hanya Allah yg maha mengetahui segalanya..

    ReplyDelete
  28. anis tadi akka pg pesta buku.panjang jugak booth AM ek? akak tjenguk2 la kot2 ada anis hehe

    ReplyDelete
  29. thanks anies..share entry ni..

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆