Be happy, don't worry!

8:56 am

Jika ingin bahagia, jangan beratkan kepala dengan hal remeh-temeh yang langsung tidak memberi pahala malah menambah dosa dan kebuntuan minda sahaja.... 
hiduplah dengan tenang
dipuji pun tenang, dikeji pun tenang...
lokasi kejadian: cinta Pantai Merdeka


Yang Ni Pun Best Juga Taw!

34 Your Words of Lo♥e

  1. betul2..
    jangan sesak kan kepala sendiri..

    ReplyDelete
  2. salam anies..
    boleh ke bila org dok keji kita selalu..hati leh tenang?? ye la org kata kesabaran tu ada tahapnyer..sampai masa kadang2 blh gak meletup ..huhu..klu setakat hal remeh temeh tu x apalah kan..klu dah kes berat tu....

    ReplyDelete
  3. mowning anies..


    yup betul tu :)


    bahagia tu hny kita sndiri yg blh cari..bkn dr org lain..


    jd asalkan perbuatan kita x menyimpang dr ajaran agama pedulikan apa org kata (salu hal remeh menyesak kepala ni berkaitan cakap-cakap orang lah)

    ReplyDelete
  4. tp orang perempuan ni , perkara yang remeh pun jadi perkara serius

    ReplyDelete
  5. ill try sis =) thanks for this entry.

    ReplyDelete
  6. betul2...ha tu nak pegi mana plak tu

    ReplyDelete
  7. benda yang remeh memang patutu di abaikan saja kan? baru rasa lapang fikiran

    ReplyDelete
  8. Ketenangan hanya akan dimiliki seseorang yg suka memaafkan org lain wlaupun tak melakukan kesalahan..buang yg keruh ambil yg jernih, hal remeh temeh biarkan je berlalu..tak yah lah besar2kannya :)

    Gambar kat mana ni Anies? :P

    ReplyDelete
  9. ye, nak blajalah.... sntiasa tenang wlaupun dkeji. pulau apa tu?

    ReplyDelete
  10. betul tu Anies..Tak hina kita dek cacian,tak mulia jugak dek pujian.

    ReplyDelete
  11. memang itu akan ganggu pemikiran kita..be happy

    ReplyDelete
  12. HaPpY!!!!! hApPy!!!!! HaPpY!!!!!

    ReplyDelete
  13. Betul tu, mintalah pada Allah untuk hati yang tenang,,,

    ReplyDelete
  14. anis dah ok. akak buang banyak gambar tapi dalam entry gambar tue hilangla.. so akak decide buang gambar contest2 yg penah akak join . entry2 contest yg banyak akak buat dulu akak nak removedla

    ReplyDelete
  15. Gambar yg mendamaikan..

    Kalau singgah di Damai Laut atau tinggal di Alam Damai sekalipun, belum tentu hati akan damai tanpa izinNya...

    ReplyDelete
  16. bila kita nak pegi pantai merdeka tu..kih kih kih

    ReplyDelete
  17. assalam anies..mama dah biasa dikeji & dipuji !!!..ha2x..


    p/s..Thanks anies ..:)

    ReplyDelete
  18. assalam anies..nak tenang untuk kedua2 tu..dipuji dan dikeji..agak sukar..tambah2 bila melibatkan hati kan..

    ReplyDelete
  19. Hidup dengan tenang setenang nyer ;-)

    ReplyDelete
  20. setuju kuat kuat dgn entry ni..betul tu..

    ReplyDelete
  21. memang hebat kalau dapat lakukannya...

    ReplyDelete
  22. btul3... buat darah tinggi aje,.

    ReplyDelete
  23. setuju dengan entri ni nis. menarik. anyway gembira selalu. jgn sgt fikir masalah smpi diri terabai. tq dtg blblog haritu. jemput singgah blog, jmput bc SI JEJAKA DAN TELEKUNG

    ReplyDelete
  24. dik..akak jenguk adik..takde entry baru ke..cuti sakan ye..

    ReplyDelete
  25. ombak rinduu . ihihi'

    lama tak datang blog kak anies.. cantek dah ;D

    ReplyDelete
  26. suke tengok pantai tu...tenang jer...

    biar la kalau org nak keji...mmg dah mmg sifat dia mcm tu...

    ReplyDelete
  27. btul tu..jgn beratkan kepala dgn bnda yg bukan2 ..:)sy follow ur blog,ye..nti sudi2kn follow blog sy jgk,eh :)

    ReplyDelete
  28. salam....ptg td naik Gng. Jerai...teringat lagu Cinta Pantai Merdeka...

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆