Hope

8:57 am

Memetik kata-kata seorang banduan yang tersilap dipenjarakan selama 30 tahun:



"ANDA PUTUS HARAPAN, ANDA AKAN HILANG SEMUANYA!"

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

28 Your Words of Lo♥e

  1. Jgn toleh belakang, pandang terus kehadapan..masih ada yg menanti disana..

    ReplyDelete
  2. jgn jadikan dugaan 2 sbg pnghujung jalan...

    ReplyDelete
  3. betul betul betul .
    seboleh2nye jgn la putus asa/hrpn
    insyaAllah ada jalan ;)

    ReplyDelete
  4. betul anies..jgn putus harapan & semangat penting supaya kita tidak kehilangan..hu2x..mendalam maknanya..

    ReplyDelete
  5. Hmm betul tu, kalau dalam keaadaan terdesak, apalagi yang tinggal selain harapan...
    Ummi bawak tumpik dan tampoi sekali ni, nak bagi KhaiRin rasa, hehe..

    ReplyDelete
  6. yang lepas biar ia berlalu...
    masih ada sinar yang menanti..

    ReplyDelete
  7. kesian banduan tu..tersilap dipenjarakan sampai 30 tahun? huhu...

    ReplyDelete
  8. road tax kereta itu mati bulan depan ya hihihihhhhhh

    ReplyDelete
  9. dela masih tak putus asa nak memperbetulkan blog yang tengah mereng!!! hhee...

    ReplyDelete
  10. terus la berharap...
    moga ada keajaiban..tapi harus la seiring dengan usaha..
    jangan bina harapan yang kosong..

    ReplyDelete
  11. sebab tu..kt mesti terus berusaha..slagi kt berusaha..slagi itu ada sinar harapan :-)

    ReplyDelete
  12. without the energy of spirit, we'll lose everything :') yeah, this is fact!!

    ReplyDelete
  13. Salam kenal tuan rumah.
    Bagaimana pula kalau jenis tak berharap?

    ReplyDelete
  14. gagal sekali bukan makno nyer kito gagal selamo lamo nyer...

    ReplyDelete
  15. ye...bila dah tak ada harapan tak ada makna nyer hidup...;d

    ReplyDelete
  16. Salam Anies,

    memang betoi sangat tu Anies....apa pun kita jangan mudah berputus asa....harapan tu penting,untuk kita terus tabah dalam meneruskan hidup ni...

    ReplyDelete
  17. aku ada lihat satu filem yang mengisahkan seorang yang tersilap dipenjarakan selama 40 tahun.

    saat dia keluar,dia cuba lakukan seperti 40tahun yang lepas.menanti kawan2nya datang bermain baseball.

    pada akhirnya,dia membunuh diri.

    ReplyDelete
  18. putus asa,jiwa kan binasa..kan3??

    ReplyDelete
  19. senang nak masuk ..susah nak keluar, tp sentiasa berharap pasti ada jalannya...

    ReplyDelete
  20. @ arul: hilang.. tiada bersisa

    @ dwaty: monday red la hehehe

    @ nureen: betul tu

    @ ieja: kena kuat jg

    @ ct: dugaan tu penting sbnr nyer

    @ nazirah: lenyapkan istilah putus asa

    @ masz: betul. byk maksud

    @ farhana: sokong siapa?

    @ mama: mesti letak harapan sampai mati

    @ ummi: so jgn gadaikan yg bersisa tu. ummi x de pon? lama da tggu ni!

    @ qhaifa: tuhan masih syg

    @ wahida: ya betul. ni kisah bnr.

    @ sahron: acu tgk betul2. tu thn 2010 la heheeh

    @ dalila: x pe. fighting!

    @ dia: usha + harapan. doa perlu jg

    @ lyafrina: doa perlu jg. senjata tu

    @ dhiera: jgn mengalah

    @ rtp farra: thats rite. be positive!

    @ eszek: salam kenal jg. kalu x berhrp x berguna la hidup. sbb hidup kite mmg sentiasa berharap. tu sbb wujud nyer doa

    @ daddy: mengalah tiada dlm kamus hidup

    @ papa: gagal tu adalah titik permulaan

    @ run away: harapan itu tiang kehidupan

    @ ros: w'salam, kena kuat semangat dan berdoa jg kak!

    @ ghost: kalu non muslim, sesuwai la sbb depa xde iman

    @ woofer: semua binasa. tiada bersisa

    @ adwa: pasti!

    @ PCL: di mn ada kemahuan d situ ada highway..ops, jln

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆