Belajar jadi baik dengan hal yang kecil

5:57 am

Anas bin Malik RH pernah berkata:

"Jika Rasulullah SAW berjabat tangan dengan seseorang, maka baginda tidak akan melepaskan tangannya sehinggalah orang itu melepaskan tangannya. Baginda tidak akan memalingkan wajahnya sehinggalah orang itu yang memalingkan mukanya terlebih dahulu. Jika baginda duduk bersama-sama dengan sahabatnya, baginda akan memastikan lutut baginda tidak melebihi lutut orang lain. Baginda adalah seorang lelaki yang berjiwa halus dan penyayang. Pernah ada seorang kanak-kanak perempuan memimpin tangan baginda dan kemudian membawa baginda ke mana sahaja yang dia suka. (dan baginda tidak membantah / marah)"

Google

MENGAPA KITA SUKAR UTK MELAKUKAN PERKARA BAIK WALAUPUN HAL TU KECIK JE? BKN KENA BYR PON KAN?

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

8 Your Words of Lo♥e

  1. Rasullullah SAW adalh contoh yg terbaik..tpi yg biasa org nk sgt ikut nabi bab kawen 4 huuuu

    ReplyDelete
  2. mmg susah nk melakukan kebaikan tp kalu buat jahat, tak bertangguh2..ni la manusia skrg, kalau zaman Rasulullah S.A.W dulu, mmg lain sgt2..

    ReplyDelete
  3. kdang2 hal yg remeh tidak blh d plekehkn..

    ReplyDelete
  4. Yalah...kalau benda tak baik cepat sangat nk mengikutnya kan?kalau benda baik...tak pulak ya...zaman sekarang..dah macam2 bala yang Allah turunkan...

    ReplyDelete
  5. saya mau jadi orang baik.......................tolong di minta bantuan doa nya ya..........???????

    ReplyDelete
  6. akhlak Rasulullah ikutan terbaik

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆