Insya-Allah, PINTALAH apa sahaja... akan DIKABULKAN!

7:44 am

Pastinya anda pernah / sedang berhadapan dengan situasi seperti ini:
.kehilangan barang2
.mencari barang yang amat diperlukan ketika waktu kritikal
.mengidamkan barang yang sekian lama diimpikan
.berhajat memiliki sesuatu tetapi ada halangan / mendahulukan perkara wajib
..dan byk lg..

tak dinafikan kita menjadi buntu sebuntu-buntunya bla berhadapan dgn situasi tersebut. namun, Insya-Allah dgn sedikit ilmu yg anies ada ni, anies nk kongsi dgn anda semua. anies tak jamin apa2 sbb yg akan mengabulkan permintaan anda itu adalah DIA. Ya, Allah SWT-lah yg akn mengabulkan permintaan itu.

bagaimana caranya? mudah sahaja!

Google

PERTAMA: baca surah di atas sebanyak 3 KALI sblm mencari atau merancang utk mendpt kn brg2 terbabit. niatkan dlm hati dan yakin bahawa DIA sahaja yg akn menentukan segalanya.

KEDUA: selepas dpt barang yg dicari / diidamkan itu, BACA SEKALI LAGI SURAH YANG SAMA SEBANYAK 3 KALI.

mudahkan? TETAPI INGAT, niat anda itu perlulah niat yg baik. bkn niat utk kepentingan diri, utk menganiaya atau membuat perkara2 yg dilarang.

semoga anda beroleh apa yg anda inginkan / idamkan. Insya-Allah.

Yang Ni Pun Best Juga Taw!

23 Your Words of Lo♥e

  1. anies,
    TK copy utk simpan ye doa tu..
    boleh d amalkan..
    yg baik dtg dr tuhan kn..
    trima kasih..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana berkongsi, ayat tu pun ayat2 lazim yang kebanyakan orang memang hafal so nanti di saat memerlukan boleh guna...

    ReplyDelete
  3. terima kasih. ni ilmu baru ni. yg saya tahu kalo barang hilang cuma baca selawat je. cuma saya tak berapa pasti pasal "bukan niat utk kepentingan diri" tu, adakah kalo barang sendiri hilang kita tak boleh amalkan?

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum..

    first time ke sini terus folo..

    trime kasih atas perkongsian yg sgt bermanfaat ini

    ReplyDelete
  5. sgt berguna dan bermanfaat...thanx awak.. :)

    ReplyDelete
  6. thnks anies... very nice n useful entry.. insyaAllah dpt bnyk phala tlg sebarkn ilmu..^^, nk copy surah ni bg igt.. hee... thnks again... [tebuka ati nk tlg klik ur iklan skali.. see... Allah byr cash.. hehe] keep it up girl.. d(^^,)

    ReplyDelete
  7. thanx. bagus perkongsian ni. sebenarnya dalm quran ada seribu satu penyelesaian

    ReplyDelete
  8. Thanks Anies

    Slalu kalau saya hilang barang ke, duduk dulu lps tu baca selawat. Hehe..

    ReplyDelete
  9. Betul 2..nice sharing.

    Tapi perasan x? Bila kita nak pakai barang 2 mesti x jumpa. Alih2 bila xnak pakai terus jumpa

    Revolusikan hidup dengan SuaraSendiri

    ReplyDelete
  10. semoga yg baik tu dapat d kongsi dan d amalkan bersama2

    ReplyDelete
  11. wahhh baru tahu nih ;D
    thx for sharing ^^

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah...bagus perkongsian ni..hah dah beli emas atau belum??jika belum ,membeli la mulai sekarang..hehe

    ReplyDelete
  13. cukup menarik...nk cuba amalkn la....thanks admin...

    ReplyDelete
  14. yg pertama tue mungkin boleh....tapi takut yg kedua bila dh dpt aper yg dihajati terus lupa...

    ReplyDelete
  15. wahhh... petua dan amalan yang baik.
    selalu Latifah akan baca surah Ad-Dhuha je bila nak cari barang yang hilang/ salah letak.

    terima kasih!

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah...terima kasih , sy cuba baca ayat tersebut...mudah-mudahan yakin berhasil.

    ReplyDelete
  17. waw artikel yang sangat mendalam semoga mendapat barokah mba termasuk saya amin..

    ReplyDelete
  18. amin keren mba artikel yang mendalam semoga mendapat barokah terasuk saya

    ReplyDelete

☆*✲゚*。(((´♡‿♡`+)))。*゚✲*☆

yea yea...
mekacih korang!
nanti anies BW ya!
mungkin lewat BW..
tapi yang PASTI,
anies tetap akan
TERJAH blog korang!

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆